Berita Auto

Ini Dia Kia Forte GT …… Adakah Ia Akan Datang Ke Malaysia?

This Is the Kia Forte GT……will it arrive in Malaysia?

Dengan hanya peningkatan kosmetik sahaja, “GT Line” memperhangatkan penampilan Forte dengan gril hitam gliz yang diimbangi oleh aksen merah. Rawatan hitam gloss juga digunakan untuk cermin luar yang dihangatkan dengan isyarat LED berputar, kepak sisi sukan, dan pada spoiler belakang di atas dek.

Untuk memadankan luaran, bahagian dalaman Forte “GT Line” dinaik taraf dengan pedal sukan aloi dan stereng bawah rata dengan jahitan warna putih. Kerusi kain sukan eksklusif hitam meneruskan tema dengan jahitan warna yang sama, manakala kerusi depan mendapat galas sampingan prestasi untuk memastikan para penghuni tegas melalui selekoh.

Menggerakkan tangga, trim GT dilengkapi lebih agresif dengan ekzos dwi-siri sport dan roda aloi 18-inci yang memukau terima kasih kepada kemasan dua-nada GT-eksklusif. Lampu depan standard LED, jahitan kontras pelincir merah dan Smart Key w / Push Button Start juga merupakan sebahagian daripada rawatan GT, serta pencahayaan dalaman LED LED dengan inlay GT dash diterangi.

Walaupun model yang memakai lencana “GT Line” mengekalkan enjin 147 bhp, MPI 4-silinder 2.0 liter semula jadi, dan Intelligent Variable Transmission (IVT), trim GT yang lebih tinggi mengambil prestasi Forte ke peringkat seterusnya dengan enjin DOHC turbocharged 1.6-liter I-4 GDI. Output adalah anggaran 201bhp dan 195 lb-ft. tork yang dihantar ke roda hadapan melalui transmisi manual 6 kelajuan atau transmisi klac berkelajuan 7 kelajuan. Penggantungan depan dan belakang yang bebas sepenuhnya, dipasangkan dengan brek cakera depan dan bilah yang lebih besar, menyampaikan pengendalian dan pengikatan yang lebih baik, kualiti perjalanan yang lebih baik, dan kestabilan dan stereng yang dipertingkatkan. Tayar – Summer Pilot 225 / 40R-18 Michelin Pilot.

Banyak teknologi Kia Drive Wise terus menjadi standard, bermakna kedua-dua GT sukan trim dilengkapi dengan Forward Collision Warning (FCW), Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assist-Line -Line), dan Driver Attention Warning (DAW). Memilih pakej GT1 menambahkan Blind Spot Collision Warning (BCW) dengan Lane Change Assist (LCA) dan Rear-Cross Traffic Collision Warning (RCCW) kepada senarai teknologi, manakala pakej GT2 mengetepikannya dengan tambahan Smart Cruise Control (SCC).

Kedua-dua pakej GT1 dan GT2 meningkatkan persekitaran dalaman Forte dengan pencahayaan overhead LED dan sunroof berkuasa, sistem audio premium 8-speaker Harman Kardon® 320-watt lengkap dengan teknologi Clari-Fi TM, pengecasan tanpa wayar, skrin LCD pusat 4.2 inci dan dwi -Zone penghawa dingin automatik sepenuhnya. Forte GT dengan pakej GT2 dibezakan lagi dengan tempat duduk sukan SOFINO GT yang dipanaskan dan berventilasi dan kerusi pemandu kuasa 10 hala.

Previous post

Rancangan Untuk Kereta Autonomi Red Flag Motors & Baidu

Next post

Citroen Grand C4 SpaceTourer Dilancarkan di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *