Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Honda CR-V Hybrid – Adakah Ia Akan Datang Ke Malaysia?

Dengan Dasar Automotif Kebangsaan (NAP) 2019 dalam proses penambahbaikkan (NAP 2018 memberi manfaat lebih kepada pembeli kereta mewah), pengilang kereta di Malaysia sedang menunggu untuk menentukan arah yang mereka perlukan untuk mendapat manfaat daripada import dan faedah cukai pemasangan tempatan.

Kami percaya bahawa NAP 2019 akan memberi manfaat kepada pengilang kereta yang mempunyai ‘kenderaan hijau’ bersih dan inilah sebabnya hibrid CR-V ini mungkin akan datang ke Malaysia.

Kawalan sistem hibrid. Kawalan pemilih pemacu untuk Honda CR-V Hybrid yang baru diposisikan di konsol tengah, dengan reka bentuk yang menggunakan pemilih transmisi gaya suis kompak daripada tuas konvensional.

Interface Maklumat Pemandu. Di hadapan roda stereng terdapat alat bantu yang baru, yang menampilkan paparan pusat TFT-LCD Driver Information Interface (DII) 7-inci yang warna, diapit dengan status caj bateri dan tolok paras bahan bakar pada model hibrid.

Prestasi Honda Hybrid membawa tahap kebaikan dan kecekapan baru. Pertama untuk SUV Honda di Eropah, Honda CR-V yang baharu boleh didapati dengan teknologi powertrain hibrid maju.

Honda CR-V Hybrid dilengkapi enjin petrol 2.0-liter i-VTEC kitaran-Atkinson yang cekap, dengan kuasa puncak 145PS pada 6,200 rpm, dan motor elektrik berkuasa 184PS dengan tork 315Nm.

Powertrain elektrik petrol boleh menggerakkan CR-V Hybrid dari sifar hingga 100 km / j dalam 8.8 saat dalam nama FWD dan dalam 9.2 saat untuk model AWD. Kelajuan hibrid teratas adalah 180 km / j.

Honda CR-V Hybrid pacuan roda hadapan telah mencapai pelepasan CO2 sebanyak 120 g / km (berkorelasi NEDC), dengan purata ekonomi bahan bakar rata-rata 5.3 l / 100km (53.3 mpg). Pemandu pacuan empat roda Honda CR-V Hybrid mencapai pelepasan CO2 sebanyak 126 g / km (berkorelasi NEDC) dan ekonomi bahan api rata-rata 5.5 l / 100km (51.4mpg).

Mod pemanduan pintar. Teknologi unik i-MMD Honda dinamakan bijak kerana ianya secara automatik menukar antara tiga mod memandu untuk memberikan kecekapan tertinggi semasa memandu.

Transmisi gear tetap inovatif. Daripada menggunakan transmisi konvensional, nisbah gear tetap tunggal mewujudkan sambungan langsung antara komponen yang bergerak, menghasilkan perpindahan tork yang lancar.

Di harap Honda CR-V Hybrid ini akan memasuki pasaran Malaysia tidak lama lagi.

 

 

Previous post

Kenderaan SCANIA Di Malaysia Boleh Terus Pakai DIESEL B10

Next post

Projekt Grenadier - BUKAN Kebangkitan Defender

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *