Berita Auto

Volvo XC40 Di Rumah Terbuka Sisma Auto

6 – 7 Oktober 2018, hujung minggu ini … jangan ketinggalan ini. Uji dan nikmati FIKA dan aktiviti lain di bilik pameran Bukit Bintang, KL. Hanya berjalan kaki dari Pavilion dan Jalan Imbi.

Semasa fasa pembangunan XC40, pasukan penyelidikan pelanggan Volvo Cars menghabiskan masa yang cukup banyak untuk meneliti bagaimana penduduk bandar di seluruh dunia menggunakan kereta mereka, dan lebih penting lagi, bagaimana barang-barang mereka disimpan dalam kabin.

Sebagai contoh, untuk menyediakan ruang simpanan yang lebih baik di pintu XC40 baru, pereka Volvo memilih pendekatan baru yang radikal. Dengan menggerakkan pembesar suara dari pintu dan mengalihkan sub-woofer ke dashboard yang pertama di dunia, Volvo mencipta storan yang cukup di dalam petak pintu untuk komputer riba dan tablet, atau beberapa botol air.

XC40 juga menawarkan slot untuk kad kredit dan servis yang boleh dimasukkan dengan kemas ke dalam dashboard, menjadikannya mudah didapati apabila diperlukan. Di dalam konsol terowong, di bawah tempat letak tangan, ada ruang simpanan besar dengan ruang untuk kotak tisu. Bin yang boleh ditanggalkan khas membolehkan anda membuang sampah c epat dan senang. Cangkuk lipat kecil telah ditambah ke dalam petak sarung tangan, yang membolehkan anda menyangkut beg atau barangan beli-belah kecil. Sisi pemandu menawarkan ruang simpanan di bawah tempat duduk, cukup besar untuk tablet mini atau barangan kecil yang lain.

Pilihan antara empat warna yang berbeza: Bursting Blue, Fusion Red, Cyrstal White dan Osmium Grey.

Dari segi prestasi, XC40 T5 R-Design akan dilengkapi dengan enjin Volvo yang sangat-inovatif, 2 liter Drive-E powertrain yang akan menghasilkan 252 hp (metrik) dan 350 Nm tork, 7.7 liter untuk setiap 100 km perjalanan (NEDC, kitaran gabungan) dan merakam pecutan ke 100 km / j dalam hanya 6.4s.

 

Harga RM255,888 (di jalan, tanpa insurans, termasuk duti eksais dan cukai jualan).

 

Previous post

Naza Premira Lancar Tiga Model Vespa Baharu

Next post

Defender Land Rover Model 2020 Dilihat Sedang Uji

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *