Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Volvo Cars Melabur Dalam Teknologi Fast Charging Oleh FreeWire

Volvo Cars telah memperoleh kepentingan dalam syarikat pengecasan kereta elektrik FreeWire Technologies melalui Volvo Cars Tech Fund, memperdalam komitmen syarikat untuk masa depan elektrik sepenuhnya.

Walaupun strategi Elektrik Volvo Cars tidak membayangkan pemilikan langsung dari stesen pengecasan atau perkhidmatan, pelaburan dalam FreeWire mengukuhkan komitmen keseluruhannya untuk menyokong peralihan yang meluas ke mobiliti elektrik bersama-sama dengan rakan kongsi yang lain.

FreeWire adalah syarikat yang berpangkalan di San Francisco yang telah menjadi perintis dalam teknologi pengisian cepat fleksibel untuk kereta elektrik. Ia khusus dalam kedua-dua teknologi pengecasan cepat bergerak dan mudah alih, yang membolehkan pengecasan kereta elektrik untuk digunakan dengan cepat dan meluas.

Volvo Cars mempunyai salah satu strategi industri elektrik yang paling bercita-cita tinggi. Setiap kereta Volvo baru yang dilancarkan dari tahun 2019 akan dielektrikkan, dan menjelang tahun 2025, syarikat itu berhasrat untuk menggunakan kereta elektrik sepenuhnya untuk menghasilkan 50 peratus daripada keseluruhan jualan globalnya.

 

 

Previous post

Kemudahan Lexus Mutiara Damansara Yang Diperbaharui Mengagumkan

Next post

BMW Group Malaysia dan Tian Siang Premium Auto Lancar 4 Lagi Fasiliti Pengecasan di Utara Tanah Air

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *