Autonomi

Volvo Cars Dan NVIDIA Memperluas Hubungan Platform Generasi Seterusnya

Volvo Cars, pembuat kereta premium, dan NVIDIA, firma pengkomputeran kecerdasan buatan / artificial intelligence (AI) yang terkemuka, menyertai pasukan untuk membangunkan sebuah komputer teras berkuasa tinggi AI untuk generasi akan datang Volvo cars.

Komputer teras berdasarkan teknologi DRIVE AGX Xavier NVIDIA dan akan membolehkan Volvo Cars melaksanakan platform pengkomputeran lanjutan untuk kereta baharunya pada platform kenderaan Scalable Product Architecture 2 (SPA 2) yang akan datang. Kereta pertama dengan komputer teras baru akan muncul awal dekad akan datang.

Perjanjian itu akan memperdalam kerjasama dan perkongsian sedia ada antara Volvo Cars dan NVIDIA. Tahun lepas, syarikat-syarikat memulakan pembangunan maju sistem dan perisian untuk kereta yang memandu diri sendiri.

Platform pengkomputeran yang baharu akan menggunakan kemajuan NVIDIA di AI serta kuasa pengkomputerannya yang tidak dapat ditandingi, yang membolehkan Volvo Cars mengambil langkah-langkah  ke hadapan yang cukup untuk melaksanakan sistem sokongan pemandu lanjutan, teknologi pengurusan tenaga dan pilihan peribadi dalam kereta.

Menambah keupayaan persepsi 360 darjah maju dan sistem pemantauan pemandu, komputer teras akan membantu Volvo Cars selamat memperkenalkan kereta autonomi sepenuhnya.

 

Previous post

Honda Siar Video Origami Bersempana Ulang Tahun ke-70

Next post

Tempoh Menunggu Toyota Harrier Dipendekkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *