Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Versi Perisian Tesla 9.0 Ada Banyak Ciri-ciri Baru

Minggu ini, pemilik Tesla di seluruh Amerika Utara menyambut hari baru dengan kereta yang lebih pintar, lebih selamat dan lebih intuitif berbanding sebelum ini. Kemas kini syarikat yang paling besar, Perisian Versi 9.0, memperkenalkan interface pengguna yang lebih halus dan mudah, bersama dengan ciri-ciri baru untuk Model S, Model X, dan Model 3, serta aplikasi mudah alih Tesla.

Seperti semua kemas kini perisian Tesla, pemilik hanya perlu menyambungkan kereta mereka ke sumber WiFi untuk menerima kemas kini.

Antara ciri-ciri baharunya:

Maklumat Terkini Tesla Mobile

Gunakan telefon anda untuk menghantar destinasi ke navigasi kereta anda. Hanya gunakan butang “Kongsi” di aplikasi peta kegemaran anda.

Penumpang kini boleh mengakses kawalan Media dari peranti mudah alih mereka. Pemandu boleh mendayakan atau melumpuhkan ciri ini.

Kamera Dash

Perkakasan 2.5 (diperkenalkan pada Ogos 2017) bina siap Tesla kini membolehkan anda merakam dan menyimpan video yang dirakam dengan kamera hadapan apabila kereta anda sedang digunakan.

App Baharu & App Pelancar

Pelancar aplikasi baharu mengumpulkan semua aplikasi anda ke satu tempat. Tiga aplikasi baharu untuk Model 3 membawa keupayaan melayari web, integrasi kalendar dengan peranti mudah alih anda, dan keupayaan untuk memantau penggunaan tenaga secara langsung atau melihat jangkaan penggunaan tenaga untuk perjalanan yang akan datang.

Pengawalan Suhu Dikemaskini

Anda kini boleh mengakses pengawal ciri suhu sejuk dalam Model S dan Model X, termasuk pemanas tempat duduk belakang, pemanas stereng, dan pemanas wiper di satu tempat. Anda juga boleh tekan dan tahan untuk mengaktifkan atau memadamkan suhu tanpa perlu membuka menu suhu penuh.

Dalam Model 3, anda boleh dengan mudah menyesuaikan suhu dengan satu sentuhan dengan hanya meleret merentasi tetapan kawalan suhu ke kiri atau kanan. Visualisasi 3D baru papan pemuka menunjukkan kepada anda dengan tepat bagaimana udara mengalir ke kabin, dan membolehkan anda mengarahkan saluran udara dengan tepat.

Navigasi Autopilot (akan datang)

Ciri panduan aktif yang, dengan pengawasan pemandu, membimbing kereta dari lebuhraya ke jalan raya, termasuk mencadangkan pertukaran lorong, menavigasi persimpangan jalan raya dan mengambil jalan susur keluar. Ia direka untuk mencari dan mengikuti jalan yang paling berkesan ke destinasi anda lebih mudah di lebuh raya apabila Autopilot sedang digunakan.

Pandangan 360° Penuh

Kini, semua lapan kamera luaran dari perkakasan Pemanduan Sendiri Penuh dalam setiap Model S, Model X dan Model 3 adalah aktif, yang membolehkan kesedaran keadaan yang lebih baik di jalan raya dengan visualisasi 360 darjah kenderaan sekitar.

Routing Navigasi Yang Dipertingkatkan

Arah belok demi belokan yang ditunjukkan dalam Model S dan Model X skrin sentuh kini memberi lebih banyak maklumat tentang lilitan yang akan datang, termasuk maklumat menyusur keluar jalan raya. Langkah navigasi seterusnya akan dipaparkan dengan jelas, dan untuk melihat butiran laluan lengkap semasa dalam perjalanan, hanya perlu tap atau tarik bawah panel navigasi.

Pecutan Amaran-Rintangan

Sekiranya halangan dikesan di laluan kenderaan anda semasa memandu dengan kelajuan rendah (iaitu ketika meletak kereta), pecutan penuh dikurangkan untuk membantu mencegah pemandu dari tidak sengaja menekan minyak. Ciri ini boleh didayakan atau dilumpuhkan dalam Kawalan > Autopilot.

Keseronokan & Permainan

Walaupun kereta Tesla sudah memang menyeronokkan untuk dipandu, mereka kini lebih seronok semasa ‘Park’. Permainan arked klasik dari Atari kini boleh ditemui seperti Easter Egg tersembunyi. Jika anda dapat mencarinya, kereta anda menjadi konsol permainan dengan kawalan pada skrin sentuh dan stereng. Selamat memburu!

Previous post

SDAC Lancar Ford Everest yang Dipertingkatkan

Next post

Volkswagen Fest 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *