Berita Auto

ŠKODA SCALA Akan Diperkenalkan Akhir Tahun

ŠKODA sudah lama berdiam diri di Malaysia tetapi baru-baru ini kita mendapat berita tentang kemungkinan kebangkitan semula mereka. Sementara itu, ŠKODA telah memperkenalkan beberapa kereta baharu yang seksi.

Berikutan siluet pertama, ŠKODA mendedahkan nama model kompak barunya – ŠKODA SCALA. Nama itu berasal dari perkataan Latin ‘scala’, yang bermaksud ‘tangga’, menandakan langkah seterusnya ke depan untuk pengeluar kereta Czech di segmen kompak. SCALA adalah model pengeluaran ŠKODA yang pertama di Eropah dengan lencana ŠKODA di tengah-tengah tailgatenya dan bukan logo ŠKODA.

Bernhard Maier, Ketua Pegawai Eksekutif ŠKODA AUTO, menekankan: “Dengan ŠKODA SCALA yang baru, kami membuka bab baru dalam kelas kompak ŠKODA. Ini adalah satu perkembangan baru yang menetapkan piawaian dari segi teknologi, keselamatan dan reka bentuk dalam kelas ini. Kami yakin bahawa SCALA mempunyai peluang terbaik untuk mentakrifkan semula segmen A untuk ŠKODA. ”

Dengan SCALA, ŠKODA mempersembahkan bahasa reka bentuk luaran dan dalaman emosi baru untuk kali pertama dalam pengeluaran bersiri mereka. Bentuk RS VISIONnya telah disambut baik di Paris Motor Show. Jenama tradisional Czech ini juga melangkah ke hadapan dari segi teknologi, menawarkan ciri inovatif dalam model baru yang setakat ini hanya dilihat di segmen yang lebih tinggi. Nama SCALA, yang berasal dari bahasa Latin yang bermaksud ‘tangga’, oleh itu adalah sepadan, kerana ŠKODA telah mengambil beberapa langkah pembangunan utama ke hadapan.

Julat ini dijangka termasuk versi RS yang berprestasi tinggi menggunakan pemacu hibrid plug-in yang sama yang dipratonton oleh konsep Vision RS. Ia menggabungkan sebuah enjin turbo petrol 1.5 liter dengan motor elektrik 102 hp untuk mempercepatkan kereta dari 0 hingga 100 kph (62 mph) dalam 7.1 saat. Bateri 13-kWh menyediakan jarak 70 km (43 batu), berbanding dengan 50 km (31 batu) dalam hibrid plug VW Golf dihentikan.

 

 

Previous post

LEL Express Terima Dua Trak Tata Super Ace

Next post

Harga Porsche Taycan Di bawah Panamera ... Tetapi Ramai Masih Tidak Akan Mampu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *