Khidmat Masyarakat

Porsche 993 “Projek Emas” Ini Dibeli Dengan Harga € 2.7 Juta

Selepas sejumlah 37 bidaan dan sepuluh minit, hadiah utama untuk pengumpul Porsche sudah bersedia: Sabtu ini menyaksikan “Siri 911 Turbo Classic” dilelong di Porsche Experience Center Atlanta (AS) sebagai sebahagian daripada “RM Sotheby’s – Acara Lelong Ulang Tahun ke-70 Porsche 708 “. Kereta ini – yang asalnya 993 – dijual dengan harga EUR 2,743,500. Yang hanya satu ini dibuat oleh Porsche Classic sudah dianggap sebagai barang pengumpul yang sangat dicari. Hasil bersih EUR 2.589.027 akan pergi terus ke Feri Porsche Foundation, badan amal, yang ditubuhkan pada tahun ini sebagai penanda ulang tahun jenama, “70 tahun kereta sukan Porsche”. Porsche Classic juga telah mencipta dua “Projek Emas” – bahagian asli yang tulen sebagai merawat istimewa untuk semua 993 pemilik. Pelanggan Porsche boleh memilih untuk menaik taraf kenderaan mereka dengan penutup tangki aluminium baru (boleh didapati untuk semua model 911 dari tahun 1980 hingga 1998) dan hujung paip eksos hitam.

The net proceeds of EUR 2.589.027 will go directly to the not-for-profit Ferry Porsche Foundation. The foundation – named after the brand’s founder, Ferry Porsche – focuses primarily on the homes of its Stuttgart and Leipzig factories. It also supports projects at the brand’s international sites. The foundation supports work in the fields of education, research, sport, culture and social affairs. In the future, the foundation is also planning to focus more on its own range of projects.

Hasil bersih EUR 2.589.027 akan pergi terus ke Feri Porsche Foundation. Yayasan – yang dinamakan sempena pengasas jenama, Ferry Porsche – memfokuskan diri terutama pada kediaman kilang Stuttgart dan Leipzig. Ia juga menyokong projek-projek di tapak antarabangsa jenama. Yayasan menyokong kerja dalam bidang pendidikan, penyelidikan, olahraga, budaya dan hal-hal sosial. Di masa depan, yayasan itu juga merancang untuk memberi tumpuan lebih kepada pelbagai projeknya sendiri.

Previous post

Kereta Keselamatan MotoGP BMW M5 Bakal Buat Kemunculan di Kuala Lumpur

Next post

McLaren Speedtail, Jentera Hyper-GT Yang Mampu Capai Kelajuan 403 Km/j

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *