Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kenapa Kenderaan Elektrik Tidak Menarik Kepada Toyota?

Awal Mei ini, Toyota mengumumkan bahawa ia akan terus memilih hibrid berbanding kereta elektrik tulen selama 10 tahun akan datang. Pengurus Besar Toyota di bahagian powertrainnya, Shinzuou Abe, menunjuk ke arah kos tinggi, berat, saiz, dan kemerosotan bateri di dalam kereta elektrik sebagai alasan untuk pembuat kereta itu terus mengelakkan kenderaan bertenaga bateri seperti penyakit.

Bahkan sesetengah jenama kereta tidak langsung mempertimbangkan hibrid, malah membangunkan kereta elektrik sepenuhnya sebagai cara untuk memenuhi piawaian bahan bakar ekonomi. EV mahal untuk dibangunkan dan keluarkan, tetapi banyak pembuat percaya bahawa kos yang tinggi itu akan berbaloi, kerana powertrains dilihat sebagai masa depan.

Bagi Toyota, hibrid adalah masa depan, dan ia mempunyai kaitan dengan kualiti udara. Penyelidikan  Toyota menunjukkan bahawa di bandar-bandar Eropah, hibrid adalah dalam mod pembebasan sifar dengan enjin padam untuk dua pertiga masa dan separuh jarak yang mereka memandu.

Bateri lithium-ion mahal dan sukar untuk didapati pada masa ini, dan permintaan untuk komponen dijangka berganda menjelang 2024. Ini bermakna para pembuat kereta perlu membuat keputusan yang sukar di masa depan, termasuk membuat keputusan untuk membuat penawaran elektrik yang banyak, seperti hibrid dan plug-in hybrids, atau satu kenderaan elektrik.

 

Previous post

Tempahan Proton X70 Melebihi 10,000 Unit!

Next post

BMW Mengungguli Mercedes Di China Untuk Kali Pertama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *