Undang - Undang

Kemas Kini Dieselgate: Audi AG Terima Penalti Denda Maksimum Lebih EUR 795 Juta

Pendakwa raya Munich II hari ini mengeluarkan perintah pentadbiran terhadap AUDI AG dalam kapasitinya sebagai pihak yang terlibat dalam konteks penyimpangan daripada keperluan pengawalseliaan dalam agregat diesel V6 dan V8 tertentu dan kenderaan diesel yang dikeluarkan atau diedarkan oleh AUDI AG.

Pentadbiran mengenakan denda berjumlah EUR 800 juta (EUR 5 juta penalti maksimum + EUR 795 juta pembayaran kewangan yang diperoleh secara haram)

Mengikut penemuan penyelidikan yang dijalankan, tugas pemantauan telah dilanggar dalam unit organisasi “kelulusan perkhidmatan / kuasa enjin” dalam konteks pemantauan kenderaan berkaitan dengan pengawalseliaan mereka.
Mengikut hasil yang diperoleh oleh penuntut umum Munich II, pelanggaran tugas pemantauan ini adalah bersamaan dengan agregat diesel V6 dan V8 tertentu oleh AUDI AG yang tidak memenuhi persyaratan pengawasan; juga AUDI AG mendapati bahawa enjin diesel jenis EA 288 (Gen3), di Amerika Syarikat dan Kanada, dan EA 189, di seluruh dunia, yang dihasilkan oleh Volkswagen AG telah diiklankan, dijual kepada pelanggan, dan diletakkan di pasaran dengan fungsi perisian yang tidak dibenarkan dalam tempoh 2004 dan seterusnya berkesan sebegitu rupa sehingga 2018.

Berikutan pemeriksaan menyeluruh, AUDI AG menerima denda itu dan ia tidak akan membuat rayuan terhadapnya. Dengan berbuat demikian, AUDI AG mengakui tanggungjawabnya terhadap tindakan sah dan tidak sah mereka.

Previous post

Crossover Geely FY11 Ditemui

Next post

Satu Lagi Pusat 4S PROTON Baharu Dibuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *