Berita Auto

Hyundai Perkenal Kit Prestasi Untuk Veloster Turbo

Acara Specialty Equipment Market Association (SEMA) 2018 yang sedang berlangsung di Las Vegas menyaksikan Hyundai mempamerkan beberapa komponen yang dibangunkan khas untuk meningkatkan prestasi Veloster Turbo.

BHP

Komponen yang pertama merupakan sistem ekzos keluaran Borla yang tampil sporty dengan muncung berwarna hitam. Seperti yang boleh dilihat, ia mempunyai dua resonator dengan saiz berbeza yang dikatakan dapat menghasilkan runut bunyi yang lebih garang.

Hyundai turut bekerjasama dengan Eibach untuk menghasilkan sistem suspensi yang terdiri daripada pegas gegelung serta ‘anti-roll bar’ hadapan dan belakang.

hyundai-veloster-turbo-sema-upgrades

Untuk pengalaman pemanduan yang lebih mengujakan, Hyundai turut menawarkan kit ‘sport shifter’ yang dihasilkan oleh B&M. Komponen ini dikatakan mampu memberikan penukaran gear yang lebih meyakinkan.

Selain itu, Hyundai turut mengumumkan set rim aloi ringan untuk model tersebut, namun gambar komponen ini tidak diberikan.

hyundai-veloster-turbo-sema-upgrades-1

Dalam versi standard, Veloster Turbo yang dikuasakan oleh enjin 1.6-liter mempunyai 201 hp. Untuk tahap prestasi lebih tinggi, pelanggan boleh mendapatkan Veloster N dengan kuasa sehingga 275 hp dari enjin 2.0-liter.

Previous post

Honda CR-V Hibrid Disahkan

Next post

Mitsubishi Tawar Rebat Tunai Sehingga RM8,000 Hingga Akhir Tahun

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *