Berita Auto

Hanya Temu Janji Dalam Talian Untuk Pemeriksaan Puspakom

PUSPAKOM Sdn Bhd (PUSPAKOM) telah bergerak ke arah digital dengan memperkenalkan sistem tempahan dan pembayaran dalam talian yang dipanggil MyPUSPAKOM sejak akhir tahun lepas.

Pelanggan kini boleh membuat temu janji dan bayaran secara dalam talian untuk perkhidmatan di semua pusat pemeriksaan di Semenanjung Malaysia, Kuching dan Kota Kinabalu, menerusi laman web www.mypuspakom.com.my atau aplikasi mudah alih MyPUSPAKOM.

MyPUSPAKOM kini mempunyai lebih daripada 86,000 pengguna berdaftar sejak diperkenalkan pada Ogos 2017. Sebelum pengenalan MyPUSPAKOM, pelanggan hanya boleh membuat temu janji melalui e-mel dan panggilan telefon ke pusat panggilan PUSPAKOM.

 

Ketua Pegawai Eksekutif PUSPAKOM, Mohammed Shukor Ismail berkata, “MyPUSPAKOM telah dibangunkan dengan matlamat untuk membantu pelanggan kami menguruskan masa mereka dengan lebih baik, dengan itu membuat tempahan dan proses pemeriksaan bukan sahaja lebih mudah dan lebih pantas, tetapi lebih cekap dan telus.”

Tambah beliau, “Ia juga membantu mengurangkan kesesakan di pusat pemeriksaan tertentu terutamanya semasa waktu puncak dan sebelum atau selepas musim perayaan. Seorang pelanggan perlu hadir 20 minit sebelum masa pelantikan. Kami komited untuk menyelesaikan pemeriksaan dalam masa 60 minit atau satu jam. Ini akan membantu meningkatkan pengalaman pelanggan di pusat pemeriksaan kami. ”

Melalui MyPUSPAKOM, pelanggan tidak hanya dapat melihat maklumat tempahan dan kenderaannya, tetapi juga dapat mengambil rekod tempahan dari akaun MyPUSPAKOMnya. Oleh itu, ia amat berguna kepada operator dan pemilik kenderaan atau mana-mana organisasi yang mempunyai banyak kenderaan komersial yang perlu melakukan pemeriksaan di PUSPAKOM. Status setiap aktiviti pemeriksaan dari membuat temujanji hingga selesai pemeriksaan akan dihantar melalui e-mel kepada pengguna MyPUSPAKOM dalam masa nyata. Dalam konteks ini, pengguna akan dapat memantau “tempat dimana” kenderaannya.

PUSPAKOM komited dalam membuat proses pemeriksaan lebih mudah untuk pelanggannya. Untuk maklumat lanjut mengenai MyPUSPAKOM, sila log masuk ke www.mypuspakom.com.my atau hubungi 1-800-22-2210.

 

Previous post

Ford Teruskan Program 'Kemahiran Pemanduan Sepanjang Hayat'

Next post

Kerajaan Kena Berjanji Agar Projek Kereta Kebangsaan ke-3 Mesti 100% Swasta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *