Berita Auto

Volvo V60 Cross Country Didedahkan

Kereta Volvo hari ini mendedahkan versi Cross Country yang baru estet bersaiz sedang V60nya.

V60 Cross Country merupakan tambahan terbaru barisan kereta baru Volvo yang menopang transformasi syarikat beberapa tahun kebelakangan ini.

Seperti V60 yang dilancarkan awal tahun ini di jalan masuk sebuah vila Stockholm, V60 Cross Country mempersonakan kereta estet Sweden yang serba boleh.

Kepada profil itu, ia menambahkan keupayaan di dalam dan di luar trek yang telah menentukan barisan Volvo Country Cross sejak diperkenalkan pada tahun 1997, mengambil V60 dari pinggir bandar ke skogen (hutan dalam Swedish).

Pelepasan tanah untuk V60 Cross Country adalah sehingga 75mm lebih tinggi daripada V60 biasa, terima kasih kepada casis Cross Country yang khusus dibangunkan dan penggantungan yang meningkatkan kemampuan off-road kereta.

Pacuan-semua-roda adalah standard pada V60 Cross Country baharu, seperti Kawalan Hill Descent, Kawalan Kestabilan Elektronik, Kawalan Cengkaman Corner dan mod memandu khas Off-Road.

Seperti Siri 60 dan Siri 90, V60 Cross Country yang baru mendapat manfaat dari platform Architecture Product Scalable (SPA) yang memenangi anugerah Volvo Cars, teknologi keselamatan dan sistem infotainment.

V60 Cross Country yang baharu juga boleh didapati menerusi perkhidmatan langganan premium Volvo Cars oleh Volvo, yang menawarkan akses kereta melalui langganan bayaran bulanan berbanding pemilikan.

City Safety yang memenangi anugerah Volvo Cars dengan Autobrake dipasang sebagai standard dan membantu pemandu mengelakkan potensi pertembungan.

Ia adalah satu-satunya sistem di pasaran untuk membantu mengenali pejalan kaki, penunggang basikal dan haiwan besar.

Sistem Pembantu Pilot menyokong pemandu dengan stereng, pecutan dan brek pada jalan raya yang ditandai dengan baik sehingga 130km / j. Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation dan sistem bantuan pemandu lain adalah standard.

Pilihan Cross Alert Traffic dengan autobrake meningkatkan keselamatan.

Ini dan teknologi keselamatan terbukti yang lain menjadikan V60 Cross Country yang baharu menjadi salah satu kereta paling selamat di jalan raya.

Sistem Sensus Sambung Volvo Cars bersesuaian sepenuhnya  dengan Apple CarPlay, Android Auto dan 4G, dan memastikan pemandu disambung tanpa mengira sama ada mereka bergerak di kawasan bandar atau di seluruh kawasan desa.

Kawalan skrin sentuh gaya tablet intuitif menggabungkan fungsi kereta, navigasi, perkhidmatan yang disambungkan dan aplikasi hiburan dalam kereta.

V60 Cross Country baharu akan tersedia dengan powertrain petrol T5 AWD dan enjin diesel D4 AWD.

Varian hibrid dan hibrid plug-in akan datang pada peringkat seterusnya.

  

 

Previous post

Porsche Akan Caj EV Anda Dalam Masa 15 Minit Sahaja

Next post

Perodua Buka Pusat Badan dan Cat ke-66 di Kelantan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *