Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Volkswagen Memperkenalkan Platform Matriks Modular Elektrik

Volkswagen telah membentangkan casis model keluarga elektrik baharu ID. buat kali pertama – dan menawarkan pandangan awal pada strategi platform uniknya untuk kereta elektrik yang jenama itu akan gunakan untuk mengubah visinya “ELEKTRIK UNTUK SEMUA” menjadi kenyataan.

Matriks pemacu modular elektrik (MEB) yang berfungsi sebagai asas casis ID. adalah satu-satunya tawaran jualan unik untuk Volkswagen. Ia juga jelas menunjukkan komitmen bahawa syarikat yang berpangkalan di Wolfsburg telah membuat keputusan untuk electromobility.

Tidak seperti amalan pasaran biasa, casis ID. tersebut bukan platform yang diubah suai retroactively untuk kenderaan bertenaga petrol. Sebaliknya, ia telah direka dari permulaan dengan e-pemacu dalam fikiran. Volkswagen boleh memanfaatkan potensi teknologinya secara optimum. Lebih-lebih lagi, reka bentuk dan konsep kenderaan lebih fleksibel berbanding sebelumnya – spektrum berkisar dari kereta kompak kepada SUV dan van.

 

Dengan reka bentuk avant-garde, penjanaan ID. kenderaan sifar-pelepasan itu akan menarik pelanggan dengan julatnya, sesuatu yang akan menghampiri tahap tenaga enjin petrol hari ini. ID. itu akan menjadi ahli keluarga pertama mereka yang akan dijual pada tahun 2020 – sebuah kereta kompak empat pintu yang disambungkan sepenuhnya yang akan dikenakan kos sama dengan Golf diesel.

Penghantaran kuasa dari motor ke gandar belakang dilakukan dengan kotak gear, gear tunggal. Di bawah Standard WLTP, rangkaian spektrum berskala untuk setiap model ID. adalah antara 330 kilometer ke 550 kilometer. Sistem pengisian cepat dengan 125 kWh akan memberikan masa menunggu yang lebih singkat dan memungkinkan untuk pergi dari caj sifar kepada 80 peratus dalam masa 30 minit.

 

 

Previous post

Warna Dan Ciri-Ciri Keselamatan Diperbaharui Untuk Beberapa Model Toyota

Next post

Peugeot Hidupkan Semula 504 Varian Elektrik Sepenuhnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *