Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pelan E-Mobility VW Adalah Mahal

Ketua Pegawai Eksekutif VW Herbert Diess memberi amaran tentang kos yang lebih tinggi untuk serangan besar-besaran e-kereta. “Kita memerlukan keuntungan yang lebih tinggi untuk membiayai masa depan kita,” katanya dalam temu bual bersama Pengerusi Majlis Kerja Bernd Osterloh. Ini muncul daripada majalah kakitangan VW “Inside”, yang merupakan Badan Akhbar Jerman pada hari Rabu. “Terutama sejak kita melihat beberapa pesaing kita telah membuat kemajuan yang lebih besar,” kata Diess.

Bagi Volkswagen, sebuah syarikat yang masih belenggu dengan kemelut diese mereka, menghasilkan EV yang mesra alam pasti merupakan satu cara untuk memulihkan reputasinya. Oleh itu, pengeluar kereta Jerman merancang untuk menghasilkan 100,000 pada kemudahan pengeluaran pertama menjadi elektrik: loji Zwickau.

Di sanalah beberapa model elektrik yang pertama dari I.D. VW akan dihasilkan. Pelbagai kenderaan elektrik dijangka akan dihasilkan. Syarikat itu bertujuan untuk menyiapkan sehingga 100,000 kenderaan elektrik menjelang tahun 2020, yang memberikan kilang pengeluaran ini tugas yang mencabar untuk memenuhi keperluan yang semakin berkembang di dunia kereta EV.

Secara keseluruhan, VW ingin meletakkan lebih daripada 34 bilion euro dalam pembangunan kereta elektrik, perkhidmatan mobiliti baru dan pendigitan dari 2018 hingga 2022 mengikut data sebelumnya. Menjelang akhir tahun 2022, kereta elektrik bateri akan dibina di 16 lokasi di seluruh dunia. Musim lepas, Volkswagen mengumumkan bahawa ia akan membina sehingga tiga juta kereta elektrik setahun menjelang 2025 dan melancarkan 80 model elektrik baru.

Previous post

Naza Premira Lancar Tiga Model Vespa Edisi Terhad

Next post

Ini BUKAN Proton Perdana Yang Akan Datang! Ini Gambar Berangan!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *