Berita Auto

Kia Ceed GT Dengan 204bhp Tapi Bukan Untuk Pasaran Kita

Buat pertama kali dalam hatchback prestasi dari Kia, Ceed GT akan tersedia dengan transmisi Dual-Clutch tujuh kelajuan pilihan, selain kotak gear manual enam kelajuan standard.

Reka bentuk luaran sporty untuk membezakannya dari model lain dalam julat Ceed. Di mana reka bentuk julat Ceed adalah campuran lipatan dan logam, varian GT adalah lebih atletik daripada versi kereta konvensional.

Reka bentuk bumper hadapan baharu, yang menggabungkan pengambilan udara yang lebih besar dan trim hitam kilat di sepanjang pangkalan.

Roda aloi aluminium 18 inci standard tetapi dengan kap tengah merah baharu. Kaliper brek pun merah.

Ketinggian perjalanan dikurangkan sebanyak 5 mm kepada 135 mm menjadikannya kelihatan lebih tertanam di jalan raya dan mengurangkan pusat graviti.

Bumpers unik di bahagian belakang, pelindung belakang hitam kilat, serta lencan ‘GT’.

Spoiler bumbung kecil membantu saluran udara bersih dari bahagian atas kereta.

Kia Ceed GT akan tersedia di seluruh Eropah dalam pilihan lapan cat, dengan reka bentuk roda aloi 18 inci yang unik.

Kia Ceed GT dilengkapi dengan enjin 1.6 liter T-GDi yang telah dikemas kini. Menghasilkan 204 ps pada puncak 6,000 rpm. Torsi maksima enjin 265 Nm boleh didapati di seluruh rentang revolusi 1,500 hingga 4,500 rpm.

Transmisi manual enam kelajuan sebagai standard. Sebagai tindak balas kepada permintaan pelanggan di seluruh Eropah, transmisi Dual-Clutch tujuh kelajuan Kia juga boleh didapati buat pertama kalinya.

Enjin dipasangkan dengan penjana bunyi elektronik yang menyampaikan nota mesin enjin GT ke kabin. Nota ekzos yang lebih sporti juga telah direalisasikan dengan penggunaan paksi ekzos baru, yang meningkatkan rasa pecutan apabila pemandu menekan pedal pemecut, dan memastikan kereta itu tetap tenang dan halus pada kelajuan yang mantap.

Previous post

BMW Memperkenalkan BMW Z4 sDrive30i Roadster 2019

Next post

Subaru Forester 2.0 STI Performance Tiba di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *