Berita Auto

Masih Ada Kenderaan Volkswagen Yang Belum Lulus Undang-Undang Pelepasan Baru Yang Lebih Ketat

Volkswagen Group baru-baru ini mendedahkan bahawa hanya separuh daripada model VW terasnya di Jerman yang mematuhi rejim pengujian pelepasan emisi baru yang lebih berat. Kereta di Kesatuan Eropah mesti mematuhi Prosedur Ujian Kendaraan Light Harmonized di seluruh dunia (WLTP) bermula September, tetapi Volkswagen hanya mendapat kelulusan peraturan bagi tujuh daripada 14 model model utamanya.

Model terlaris Volkswagen, Golf, adalah antara kenderaan yang masih menunggu untuk diluluskan oleh pihak berkuasa. Hantaran kereta dijangka perlahan pada bulan September dan Oktober, tetapi akan naik semula dalam dua bulan terakhir tahun ini.

Pembuat kereta termasuk Daimler, Volkswagen dan pembekal Valeo telah mengurangkan jangkaan keuntungan, menyalahkan pernurunan jualan global yang dicetuskan sebahagiannya dengan kelewatan mendapatkan kenderaan yang disahkan kepada standard baru. Penganalisis di Evercore ISI berkata kelewatan WLTP di jenama VW kelihatan terkawal kerana pembuat kereta itu tidak menggunakan potongan harga yang tinggi untuk memastikan jualan mengalir. Walau bagaimanapun penangguhan akan menyebabkan keuntungan jenama jatuh ke sekitar 2% pada suku ketiga, dari 5.5% pada suku kedua.

 

Previous post

Lamborghini Centenario

Next post

Pihak Polis Sekali Pun Tidak Terkecuali Di Era Malaysia BAHARU

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *