Bisnes

IPO Volvo Ditangguh Memandangkan Perang Perdagangan Semakin Hangat

Volvo Cars dan pemiliknya, Zhejiang Geely Holding Group, telah menangguhkan rancangan untuk mengapungkan saham pembuat kereta Sweden yang berjaya itu dan sebab yang biberi ialah kerana ketegangan perdagangan dan penurunan saham automotif.

Volvo berkata perancangan untuk penyenaraian di Stockholm telah ditangguhkan bagi tempoh masa yang tidak pasti;. “Kami telah menyimpulkan bahawa masa tidak sesuai untuk IPO sekarang,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Volvo, Hakan Samuelsson.

Volvo dan pemilik Chinanya telah membincangkan tawaran awam permulaan untuk menilai pembuat kereta antara USD16 bilion hingga USD30 bilion. Syarikat itu berkata pada hari Isnin penyenaraian masih boleh dilakukan pada masa akan datang.

Volvo kurang terdedah berbanding pesaing premium Jerman mereka ke tarif A.S.-China, bagaimanapun, dan mengatakan ia akan mengimbangi pengeluaran SUV XC60 untuk mengurangkan kesannya. Geely, yang membayar Ford Motor USD1.8 bilion untuk Volvo pada tahun 2010, juga mempunyai kepentingan dalam pedagang Mercedes-Benz Daimler, pembuat trak AB Volvo dan pembuat kereta sport UK, Lotus.

Previous post

Enjin Bugatti W16 Bersara Oleh Kerana Undang-undang Pelepasan

Next post

BMW Malaysia Serah 530e Sport Kepada TNB Bagi CEPSI 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *