Berita Auto

Enjin Bugatti W16 Bersara Oleh Kerana Undang-undang Pelepasan

Salah satu enjin pembakaran dalaman kereta penumpang terbesar tidak akan mendapat pengganti dan ini baru sahaja disahkan oleh bos Bugatti Stephan Winkelmann dalam wawancara baru-baru ini di mana dia menandakan berakhirnya W16 1,500-hp.

Enjin yang paling berkuasa di VW Group bukanlah yang paling moden. Bugatti Chiron menggunakan enjin pembakaran old school dengan butiran moden: 16 silinder dan anjakan 8 liter memenuhi dua cas semula dan sistem penyejukan yang canggih. Sebuah penjana kuasa besar dengan ekzos titanium dan ya amat dahaga.

Apabila Bugatti memperkenalkan enjin W16, ia adalah unik. Pada tahun 2005, beliau membuat Veyron sebagai Serienverbrenner pertama dengan lebih daripada 1,000 hp. Hari ini, segmen baharu sudah muncul dalam kelas prestasi ini. Banyak jenama memasuki pasaran dengan saiz minimum. Ramai pendatang baru di kelas ini mencapai kuasa dengan bantuan motor elektrik.

Salahkan peraturan emisi: “Lambat laun, undang-undang akan memaksa semua melangkah radikal,” kata Winkelmann. Mereka akan melakukan segala yang mereka boleh untuk menghidupkannya selama mana yang mereka boleh dan harus memilih masa yang sesuai untuk perubahan.

 

Previous post

Lakaran Saga Dengan Bahasa Design Baharu Proton Oleh Theophilus

Next post

IPO Volvo Ditangguh Memandangkan Perang Perdagangan Semakin Hangat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *