Konsep / Lakaran / Intipan

Aston Martin Mengesahkan Hypercar Ketiga Mereka Dalam Pembangunan

Langkah seterusnya Aston Martin ke pasaran hypercar enjin-tengah telah disahkan dengan penyiaran butiran rasmi pertama Projek ‘003’.

Projek ‘003’ adalah hypercar ketiga yang akan dibangunkan oleh Aston Martin susulan Aston Martin Valkyrie dan Valkyrie AMR Pro (dahulu ‘001’ dan ‘002’). 003 mempunyai DNA yang sangat berakar dalam konsep dan teknologi yang sedang dibangunkan untuk revolusi kenderaan jalan dan trek sahaja.

Projek ‘003’ akan dibina di sekitar struktur ringan dan dikuasakan oleh enjin hibrid petrol-elektrik turbo. Digabungkan dengan aerodinamik aktif untuk tahap tekanan yang luar biasa dalam kereta jalan raya, sistem penggantungan aktif yang menyediakan ketepatan, kawalan dan sambungan pemandu tahap seterusnya seperti Aston Martin Valkyrie dan Valkyrie AMR Pro, Projek ‘003’ akan mempunyai dinamik utama kelas pada kedua-duanya jalan dan trek.

Walaupun kelebihan prestasi luar biasa ini amat penting, Projek ‘003’ juga dirancang dan direka bentuk untuk menawarkan lebih banyak konsesi praktikal untuk penggunaan jalan, termasuk ruang untuk bagasi. Homolog sepenuhnya dan boleh didapati di semua pasaran di kedua-dua pemanduan kiri dan kanan, pengeluaran akan terhad kepada 500 contoh coupe di seluruh dunia, dengan kereta pertama tiba di pasaran pada akhir 2021.

 

 

Previous post

MazdaSports Academy Anjur Program 'Advance Driving' Untuk Pemilik CX-5

Next post

Komuniti Pemilik AMG Malaysia Dilancar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *