Berita Auto

Suzuki Vitara Baharu Mungkin Masuk Ke Malaysia

Suzuki dengan sukacitanya mengumumkan pengenalan pada bulan September model 2019nya yang menggabungkan peningkatan visual, teknikal dan spesifikasi. Vitara telah menikmati kejayaan jualan UK yang kukuh sejak dilancarkan pada tahun 2015 dan kini merupakan model yang paling popular dalam rangkaian Suzuki.

Vitara ini dilengkapi enjin petrol 1.0 liter dan 1.4 liter Boosterjet turbo seperti yang diperkenalkan pada model S-Crossnya akhir tahun lalu dan ini akan menggantikan enjin petrol 1.6 liter. Enjin Boosterjet memberi lebih kuasa dan tork, kecekapan yang lebih tinggi dan menawarkan pelepasan yang lebih rendah. Gred SZ4 dan SZ-T dilengkapi dengan enjin 1.0 liter 111PS Boosterjet dan pemacu four wheel ALLGRIP tersedia secara pilihan pada SZ-T dengan transmisi manual.

 

Model SZ5 dilengkapi dengan enjin Boosterjet 1.4-liter yang menawarkan output kuasa 140PS dan tork 220Nm boleh didapati dari 1,500rpm hingga 4000rpm. Penggunaan bahan api WLTP dan angka pelepasan CO2 untuk kedua-dua enjin akan tersedia lebih dekat dengan tarikh pelancaran.

Vitara ini juga akan menawarkan pelbagai kemas kini reka bentuk, dua warna baru dan ketersediaan teknologi baru dan peralatan keselamatan canggih.

Untuk luarannya, roda aloi reka bentuk baru, gril depan yang direka bentuk semula dan bumper bawah dan belakang kereta mempunyai reka bentuk baru dan lampu gabungan LED yang tersendiri.

Untuk dalamannya, panel instrumen atas sekarang menggabungkan bahan sentuhan lembut untuk kualiti tambah dan kluster instrumen mempunyai reka bentuk baru dengan paparan maklumat pusat berwarna.

Dari segi teknikal dan teknologi keselamatan baru yang tersedia sebagai peralatan standard pada model SZ5 akan merangkumi Sokongan Brek Dual Sensor, Peringatan dan Pencegahan Keluar Lane, Pengenalan Papan Tanda Lalulintas, Pengawas Titik Buta dan peringatan lalu lintas silang belakang.

 

 

 

Previous post

Hyundai Starex 2019 Akan Lebih Baik Keseluruhannya

Next post

Ini Mustang Edisi Warisan Hennessey Dengan 918Nm Tork

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *