Berita Auto

Subaru Forester e-Boxer Mungkin Datang Ke ASEAN

Subaru e-Boxer dikuasakan oleh enjin suntikan langsung 2.0 liter yang baru dibina bersama dengan motor elektrik segerak AC. Ia menggunakan bateri lithium-ion, dan Subaru mengatakan ia akan merangkumi SI-DRIVE.

Dengan enjin petrol 2.0 liter yang dikendalikan dengan motor elektrik, Subaru Corp berkata pemecutan Forester e-Boxer akan melebihi model yang dikuasai petroleum, Forester 2.5 liter versi baru 2019 A.S. yang baru dinaik taraf. Enjin petrol Forester 2.5 liter kini menghasilkan 182 hp dan 176 lb-ft tork.

Enjin boxer 2.0-liter Forester e-Boxer menghasilkan 145 PS dan 188 Nm tork. Motor segerak AC menghasilkan 13.6 PS dan 65 Nm tork. Sistem ini dikawinkan dengan transmisi otomatis CVT Lineartronic untuk sistem pemacu semua roda Subaru.

Sistem e-Boxer berjalan dengan kuasa elektrik tulen pada kelajuan rendah, di bawah input pendikit rendah, untuk jarak yang terhad. Kedua-dua sumber kuasa bekerja bersama-sama dari masa ke semasa untuk memberikan drivetrain oomph tambahan, manakala bateri diisi semula oleh tenaga kinetik / brek.

Subaru mendakwa penggunaan bahan api pada kitaran ujian JC08 kerajaan Jepun sebanyak 5.4 liter setiap 100km, berbanding sekitar 7L / 100km untuk  Forester 2.5. Penggunaan bahan api e-Boxer adalah sehingga 40% lebih tinggi daripada Forester yang keluar.

Sistem bateri tidak mengambil banyak ruang. Kerusi belakang adalah 60:40 dan lantai kargo hanya sebahagian kecil daripada versi petrol dengan lebih daripada 500L ruang yang tersedia.

 

 

Previous post

PROTON & Geely Menandatangani Perjanjian Kerjasama Membuka Fasiliti di China

Next post

Weststar Maxus Buka Pusat 3S Bukit Mertajam, Lancar Model Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *