Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Prototaip Semua-Elektrik Infiniti 10 Memperkenalkan Masa Depan Kereta Mereka

Dalam mewujudkan Prototaip 10, INFINITI telah membayangkan semula speedster klasik dengan reka bentuk yang kool, bersih dan berpandangan ke hadapan. Diilhamkan oleh potensi untuk elektrifikasi, konsep baru INFINITI bertujuan untuk menunjukkan semangat prestasi berani yang akan membayang kenderaan pengeluaran jenama pada masa akan datang.

Konsep baru itu mengikuti dua kajian reka bentuk lain yang diungkap oleh INFINITI dalam tempoh 12 bulan yang lalu: Prototaip 9 – pertama kali diturunkan pada 2017 – dan Konsep Inspirasi Q INFINITI, yang diumumkan pada Pameran Auto Antarabangsa Amerika Utara 2018 di Detroit.

Di mana Prototaip 9 – sebuah retro-roadster elektrik yang licik, terbuka, membayangkan sejarah alternatif untuk INFINITI, Prototaip 10 tegas memberi tumpuan kepada apa yang dipegang oleh masa depan bagi jenama itu. Sangat berani dalam pelaksanaannya, konsep baru ini diilhamkan oleh semangat speedster awal, bentuk dan fungsinya membangkitkan kesenangan memandu dan prestasi yang mendebarkan.

Prototaip 10 telah direka di bawah arahan Pengarah Reka Bentuk Eksekutif INFINITI, Karim Habib. Projek pertama yang membuahkan hasil di bawah arahannya, ia membayangkan bagaimana pasukan reka bentuk INFINITI akan berkembang dan menyesuaikan rupa kereta pengeluarannya pada masa akan datang.

Pengumuman di Pebble Beach Concours d’Elegance 2018  satu bukan kemalangan. California mempunyai budaya automotif yang tersendiri, dengan nada ekspresi individu yang kaya memberi kuasa kepada peminat kereta dan gearhead untuk mewujudkan mesin unik mereka sendiri.

Direka sebagai speedster satu tempat duduk, prototaip 10 menunjukkan tujuan prestasi semua model elektrik yang akan datang dari INFINITI. Ia tidak hanya mewujudkan keinginan asas jenama untuk mengelektrikkan kereta, tetapi mewakili janji untuk menyampaikan keseronokan memandu.

Menyampaikan prestasi tinggi dengan cara yang paling pintar, motor elektrik akan digunakan untuk menyediakan kenderaan INFINITI dengan mempercepatkan pecutan dan kelajuan mendebarkan. Dengan menghapuskan keperluan untuk sumber pengecasan luar, banyak model INFINITI juga akan menyediakan ‘keyakinan berkisar’ untuk perjalanan yang lebih jauh.

 

Previous post

Pusat 3S Proton Baharu Dibuka di Seksyen 13, Petaling Jaya

Next post

MSO Ubahsuai 600LT Dalam Kelabu Stealth Dengan Cantik Sekali

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *