Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Jeep Akan Elektrik … 30 model Menjelang 2022

Fiat Chrysler Group (FCA) baru-baru ini mengumumkan bahawa menjelang 2022, sebanyak 30 kenderaan mereka akan dielektrikan. Senibina global akan memungkinkan ini merentasi semua segmen. Ia bermula dengan Jeep Wrangler baharu. SUV ikonik ini yang datang dari tahun 2020 dengan sistem hibrid plug-in.

Angka-angka dan data mengenai versi elektronik kenderaan luar-jalan klasik ini  belum lagi diterbitkan di Amerika. Tetapi mereka telah memutuskan di mana sistem elektrik dihasilkan. Kilang Toledo di Ohio menghasilkan kuasa elektronik dan pengecas untuk PHEV Wrangler. Di samping itu, perisian akan dipasang di sana.

Kuasa elektronik Wrangler diletakkan dalam struktur pelindung, di bawah kenderaan di antara ekzos dan batang kardan. Kedudukan ini menyokong pusat graviti yang rendah. Sama ada dia mempunyai pengaruh terhadap keupayaan SUV luar jalan, belum diketahui. Mungkin disokong dalam PHEV Wrangler motor elektrik, enjin petrol 4-silinder turbo. Prestasi sistem harus lebih dari 300 hp.

Fiat telah melabur kira-kira 9 bilion dalam elektrifikasi itu, Ketua Pegawai Eksekutif mereka baru-baru ini yang telah meninggal dunia Sergio Marchionne berkata pada bulan Jun 2018. Hibrid plug-in sepatutnya menggantikan enjin diesel dengan cepat.

Previous post

Kalashnikov Berminat Hasilkan Kereta Elektrik?

Next post

London Mahu Haramkan Kereta Berenjin Pembakaran Sepenuhnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *