Berita Auto

Hyundai Starex 2019 Akan Lebih Baik Keseluruhannya

Ini adalah Hyundai Grand Starex 2018 dan ianya, oh the way! Ia akan menampilkan banyak peningkatan baru dan cara terbaik untuk menggambarkannya: akan … lebih baik dari segi segala sudut.

Setakat reka bentuk luaran, MPV yang besar ini menukar lampu menegak kepada kluster mendatar. Bahagian bawah bumper, grill, panel suku dan hood, semuanya baru, membawa Grand Starex ini sejajar dengan model-model Hyundai kontemporari yang lain.

Dari profil, tidak banyak perubahan berbanding yang asal, sementara bahagian belakangnya dihiasi dengan grafis lampu belakang berbentuk C. Varian ‘Urban’ adalah yang paling baik terima kasih kepada lampu halogen gaya projektor, lampu LED siang hari, dan lampu belakang LED.

Panjang 5,150 milimeter dan jarak roda 3,200 milimeter, Grand Starex baru ini menawarkan tempat duduk untuk 9 orang dalam varian ‘Urban’. Tahap entry dan mid-range menyediakan model antara 11 hingga 12 kerusi. Melangkah ke dalam mendedahkan perubahan utama, termasuk lebih banyak kepingan trim seperti kereta, sistem infotainment 8.0 inci yang diilhamkan oleh Hyundai i30, roda stereng 4-spoke, dan gearshifter yang disemak semula.

Enjin diesel turbo 2.5 liter yang dikemas kini. CRDi yang lama menghasilkan 140bhp dan 353Nm. Model terbaru ini apabila disambungkan ke enjin automatik 5-kelajuan dengan teknologi turbocharging geometri berubah, menerjemahkan kuasa kepada 175bhp dan tork 451Nm.

Previous post

Diskaun RM60k Untuk Honda Civic Type R Bulan Ogos Ini ...... Tunggu Apa Lagi?

Next post

Suzuki Vitara Baharu Mungkin Masuk Ke Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *