Berita Auto

BMW Panggil Balik 324,000 Kenderaan Diesel Di Eropah

BMW memanggil balik kira-kira 324,000 kenderaan diesel mereka di Eropah untuk membetulkan kesalahan teknikal yang menyebabkan 28 kebakaran enjin di Korea Selatan. Modul resirkulasi gas ekzos yang rosak dalam kereta diesel BMW menyebabkan kebakaran, menyebabkan syarikat itu menarik balik 106,000 kenderaan di sana dan mengeluarkan permintaan maaf. Menteri Pengangkutan Korea Selatan Kim Hyun-mee dalam satu kenyataan baru-baru ini mengatakan bahawa pemeriksaan kerajaan akan “menyiasat kebakaran kenderaan BMW dengan teliti dan telus.”

Siasatan itu akan mengkaji sama ada syarikat itu telah “bertindak balas dengan sewajarnya” kepada 28 insiden kereta BMW yang terbakar di negara Asia tahun ini, kata menteri itu. “Jika ada masalah, kami akan mengambil langkah tegas,” tambah Kim. Jika siasatan mendapati bahawa panggilan balik itu ditangguhkan, BMW mungkin terpaksa membayar denda sehingga 70 bilion won (USD62 juta) di bawah undang-undang Korea Selatan. Pengerusi BMW Korea, Kim Hyo-joon berkata mereka akan bekerjasama sepenuhnya dengan penyiasatan kementerian pengangkutan dan memastikan pemeriksaan keselamatan kecemasan lengkap pada minggu depan.

BMW berkata punca kebakaran enjin ialah kebocoran dalam peredaran gas ekzos (EGR) mereka. Itu menyebabkan kebakaran apabila kenderaan dipandu dengan kelajuan tinggi untuk jangka masa yang lama. Syarikat itu menafikan spekulasi bahawa program perisian yang salah yang mungkin menyebabkan kebakaran itu.

“Sebab utama adalah masalah perkakasan. Ini tidak ada kaitan dengan isu perisian, “kata Johann Ebenbichler, naib presiden BMW untuk pengurusan kualiti, kepada pemberita di Jerman. Beliau juga berkata kebakaran hanya akan berlaku semasa kenderaan dipandu. “Saya ingin menjelaskannya. Ini tidak boleh berlaku apabila kenderaan sedang pakir. ” tambah beliau.

 

 

Previous post

Pemandu Singapura Memandu Arah Bertentangan Laluintas ...

Next post

Mazda Lancar Cawangan ke-85 di Georgetown, Jelutong

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *