Berita Auto

7 Sebab Honda Odyssey Sesuai Untuk Keluarga 7

1. Lebih licik daripada kebanyakan MPV 7 tempat duduk. Ia berdasarkan pada casis yang seimbang dan enjin revolusi yang selamat dari Accord generasi ke-9. Ia tidak begitu cepat, tetapi ia tahu bagaimana untuk mengendalikan kuasa yang ada. Kami tidak pernah melihat MPV saiz ini mempunyai tahap yang sangat tinggi sejak S-MAX, dan itu lebih kecil daripada ini.

2. Kerusi Kapten Premium Cradle dengan Ottomans. Ada di antara kita yang ingin memberikan tempat duduk terbaik kita untuk ibu bapa kita. Dengan Odyssey, anda mendapat 2 kerusi yang sangat selesa dan menyokong ‘Premium Cradle Captain Seats’. Lebih-lebih lagi, mereka mempunyai Ottoman yang boleh dikeluarkan bagi penghuni untuk menghulurkan kaki mereka dan tidur.

3. Ia adalah MPV mewah 7 tempat duduk baharu. Sebilangan besar pembeli berpotensi Odyssey membeli Alphard atau Vellfire sebaliknya. Tetapi untuk RM200,000, anda tidak boleh mendapatkan kenderaan tersebut baru. Anda mungkin akan mendapat kenderaan yang dibaikpulih semula dari Jepun yang boleh menghabiskan masa lalu sebagai teksi atau di tangan seorang pemandu yang merokok di dalam kereta. Dengan Honda Odyssey, anda mendapat jaminan selama 5 tahun dari Honda Malaysia PLUS, ia sepenuhnya dibuat di Jepun untuk mutu terbaik mutlak.

4. Boot terbaik dan tempat duduk barisan ketiga. Dalam banyak MPV 7-tempat duduk, ruang bagasi sering dikompromi. Anda berakhir dengan kerusi untuk 7 tetapi ruang bagasi hanya untuk 2 atau 3. Odyssey tidak begitu. Kedalaman boot di sini tidak dapat ditandingi. Selain itu, anda juga boleh baringkan barisan ketiga ke dalam boot untuk boot yang lebih rata, lebih besar untuk 5.

5. Keselamatan aktif. Honda Sensing menambah nilai kepada pemilik kereta. Fikirkannya – sekiranya ia menghalang walaupun SATU perlanggaran, sistem telah membayar balik untuk dirinya sendiri dengan melindungi kehidupan orang yang anda sayangi.

6. Rupanya hebat. Kebanyakan MPV berbentuk janggal. Banyak jenama seolah-olah berfikir pemilik mempunyai satu kebimbangan – RUANG. Untuk memaksimumkan ruang, MPV akan mempunyai bentuk yang benar-benar pelik. Sama ada kaca cermin terlalu tinggi, atau bonet terlalu dekat dengan papan muka. Odyssey adalah MPV yang paling menarik di kelasnya.

7. Ia kaya dengan ciri. Pembeli kereta hari ini mencari senarai ciri-ciri panjang dan pengeluar mengalami semakin sukar memerah ciri-ciri ini tanpa menahan harga dari meningkat. Takda hal untuk Honda Malaysia. Odyssey tidak berbeza walaupun dibuat di Jepun. Ia mendapat semua ciri infotainment, keselamatan dan keselesaan yang tawarkan lain.

Spesifikasi Honda Odyssey

Enjin: Inline 4, DOHC
Kapasiti: 2,356cc
Gearbox: CVT Automatic
Max kuasa: 173hp @ 6200rpm
Max tork: 225Nm @ 4000Nm

Previous post

Sudah 40 Tahun Sejak Mercedes-Benz Dan Bosch Memperkenalkan ABS

Next post

Porsche Hasilkan Model Klasik 911 Turbo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *