AutonomiTrak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Uber Memutuskan Untuk Menghentikan Pembangunan Teknologi Lori Tanpa Pemandu

Uber akan berhenti mengembangkan trak tanpa pemandu, kata syarikat pesanan kenderaan online atau ride-hailing minggu ini dan akan berusaha menumpukan teknologi kenderaan autonomi khusus kepada kereta. Melalui pengambilalihan Otto pada tahun 2016, Uber telah berusaha untuk mengganggu industri pengangkut barang dengan trak tanpa pemandu dan Uber Freight, aplikasi telefon pintarnya yang menghubungkan pemandu dan pengangkut trak.

Uber Freight, yang telah melihat pertumbuhan “pesat”, tidak terjejas oleh keputusan itu, kata syarikat itu. Trak telah dilihat oleh pakar pengangkutan sebagai aplikasi semulajadi untuk teknologi tanpa pemandu kerana kebarangkalian relatif jalan raya berbanding jalan-jalan bandar yang sibuk.

BHPUber telah melancarkan rancangan awal tahun ini untuk mengintegrasikan trak manual untuk jarak pendek dengan trak tanpa pemandu untuk jarak yang jauh.

Uber yang berpangkalan di San Francisco menghadapi persaingan dari syarikat Silicon Valley termasuk Wayes Tesla dan Alphabet Inc serta pembuat kereta tradisional seperti Ford dan General Motors dalam perlumbaan untuk membawa kereta tanpa pemandu ke pasaran. Uber berkata ia akan memindahkan pekerja yang bekerja pada trak tanpa pemandu kepada peranan dalaman yang lain dalam pembangunan kenderaan autonomi.

 

 

Previous post

Bosch Malaysia Melakar Prestasi Yang Stabil

Next post

Honda Malaysia Mantapkan Rangkaian Pengedar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *