Berita Auto

Satu Lagi Land Rover Defender Yang Dibina Khas

Syarikat pembina yang dimaksud ialah Ares dan pengasas Ares, Waleed Al Ghafari, telah menyifatkan kereta baharu itu sebagai “Defender of all Defenders”, sementara CEO syarikat Dany Bahar (bekas CEO Lotus Cars) berkata bahawa pasukannya telah mengemas kini ikon: “Defender adalah ikon permotoran, tetapi ikon boleh dibayangkan semula dan Defender kami adalah penjelmaan muktamad dari 4 × 4 yang bespoke, memberikan prestasi yang luar biasa, kelihatan menarik dan sentuhan mewah yang lebih mirip dengan SUV mewah.”

Enjin 278bhp, 439Nm adalah transplantasi V8, yang asalnya dari Land Rover 4.5 liter V8, ditingkatkan kepada 4,748 cc berkat peningkatan saiz berukuran 94 mm hingga 96 mm ditambah dengan camshaft baharu, kepala silinder yang disemak dan penyuntik yang lebih besar .

Terdapat satu manifold knalpot dan sebuah intake udara ITG bespoke, dan setup itu disiapkan dengan catalytic converters sport Milltek dan sistem ekzos lengkap dengan injap pintasan untuk soundtrack V8 yang sesuai melalui quad tailpipesnya.

Jika anda mahukan lebih banyak kuasa, Areas akan membina versi supercharged yang menggunakan 4,698 cc V8 menghasilkan 468bhp dan tork 649Nm. Kedua-dua versi kereta ini dipasangkan ddengan transmisi automatik tiptronic enam kelajuan.

Suspensi dan brek juga tidak ketinggalan – ketinggian tunggangan telah meningkat sebanyak 75 mm (2.95 inci) pada versi semulajadi dan 50 mm (1.96 inci) pada Defender supercharged terima kasih kepada spring progresif bespoke. Fox pengadun tekanan tinggi telah dipasang untuk membantu di atas dan di luar jalan.

Ares mengatakan bahawa brek ditingkatkan – Racing AP 362 × 32 mm cakera hadapan yang dikunci oleh kaliper AP 6 piston – memastikan bahawa Defender berhenti sebagaimana ia pergi. Akhir sekali, kereta itu dilengkapi dengan satu set aloi Ares 18-inci dan tayar 305/70 R18 Cooper.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Honda Malaysia Catat Jualan 51,354 Unit Pada Separuh Pertama 2018

Next post

Volvo XC40 Diiktiraf Euro NCAP 5-Bintang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *