Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Ford Raptor Asean lwn Ford Raptor Amerika

Berbanding dengan Raptor F-150 reka bentuk Amerika, spesifikasi  Raptor Ranger Asean ianya mungkin kelihatan sederhana tetapi ada kebaikannya.

Diesel 4 silinder dengan anjakan 2.0 liter memacu trak Asean yang berbisa ini. Dikenakan dengan dua turbocharger Raptor Asean dapat 213hp dan menolak 500 Newton meter pada crankshaft. Raptor F-150 Amerika pula 457 hp dari biturbo V6 3.5 liter yang membakar petrol, bukan diesel seperti dalam Raptor Asean.

Seperti dengan F-150, transmisi automatik 10-kelajuan Ranger Raptor mengedarkan kuasa kepada empat roda. Tayar adalah  All-Terrain dimensi 285/70 R17.

Empat daripada enam mod Ranger Raptor adalah untuk kegunaan off-road. Terdapat profil untuk rumput, kerikil dan salji, satu untuk lumpur dan pasir, satu untuk batu dan satu yang dipanggil mod “Baja”. Ini mengoptimumkan Ranger Ranger, semata-mata, untuk rali pasir.

Bagi atas-jalan, Ford menawarkan mod sukan selain daripada program memandu, keselesaan, jimat bahan bakar dan pemacu standard. Respon dan strategi peralihan harus menyokong gaya memandu yang lebih sporty.

 

Previous post

PDRM Terima 15 Unit Mitsubishi Outlander 2.4 Daripada PLUS

Next post

Pandu Sejauh 640 km Dengan Setangki Petrol

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *