Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Fiat Kerugian USD14,000 Dengan Setiap Fiat 500e Yang Dibina

Walaupun begitu, Itali mahukan lebih banyak kereta elektrik di jalan mereka. Tahun lepas, data dari Persatuan Pengilang Automobil Eropah menunjukkan hanya 2,600 kereta elektrik yang dijual di Itali, bersama dengan 2,200 kenderaan hibrid yang lain. Negara ini mempunyai kurang daripada 5,000 kereta elektrik yang didaftarkan pada hari ini. Jumlah itu meletakkannya di antara 16 negara besar di Eropah Barat.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Menjual 1 juta kereta elektrik akan menjadikan Itali pasaran No 1 untuk kereta elektrik di Eropah dan memerlukan insentif kerajaan lebih besar daripada yang di Norway, kini pemimpin Eropah yang jelas dalam penjualan kereta elektrik. Antara pengecualian cukai, pengecualian tol, tempat letak kereta percuma dan banyak lagi, insentif Norway dianggarkan pada tahap USD10,400 setiap kereta elektrik.

Untuk menjual 1 juta kereta elektrik boleh menghasilkan Itali sebanyak USD10 bilion dalam insentif, menurut penganalisis industri auto Itali Institut Pengkajian Promotor.

Kontrak kini memerlukan pengurangan kereta petrol dan diesel melalui program cash-for-clunkers. Rom telah mengeluarkan larangan ke atas kereta diesel di bandar bermula pada tahun 2024.

Beberapa pembuat kereta Itali membina kereta elektrik dan Sergio Marchionne, Ketua Pegawai Eksekutif kereta kebangsaan terbesar Fiat Chrysler Automobiles, telah menyatakan keraguan terhadap kereta elektrik dan berkata syarikat itu kehilangan USD14,000 dengan setiap Fiat 500e yang dibina.

 

 

Previous post

Ford Everest Raptor ... Ford Jualan Terbaik Yang Seterusnya

Next post

Toyota Umum Arah Tuju Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *