Sukan

Volvo Ocean Race Dipindahkan Kepada Pemilik Baharu

Setelah berjaya menjalankan Volvo Ocean Race selama 20 tahun Volvo Cars dan Volvo Group telah memutuskan untuk memindahkan Volvo Ocean Race ke Atlant Ocean Racing Sepanyol S.L, yang bergabung dengan beberapa bahagian pasukan pengurusan organisasi perlumbaan.

“Selepas 20 tahun kami merasakan sudah tiba masanya untuk menyerahkan tanggungjawab untuk perlumbaan berprestij itu kepada pemilik baru dan mampu memberi tumpuan, pengalaman dan pengetahuan yang diperlukan untuk membangunkannya lebih jauh,” kata Björn Annwall, Naib Presiden Kanan di Volvo Cars . “Kereta Volvo akan terus menyokong edisi seterusnya perlumbaan ini sebagai penaja yang memberi tumpuan khusus kepada kemapanan.”

“Volvo Ocean Race merupakan saluran yang terbaik untuk membina hubungan pelanggan, mengukuhkan jenama Volvo dan menyampaikan syarikat dan produk kami kepada penonton global,” kata Kina Wileke, Naib Presiden Eksekutif, Volvo Group Communication.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Volvo Cars dan Volvo Group telah membangunkan perlumbaan secara aktif, yang membawa kepada tahap rekod pelawat kampung perlumbaan dan liputan dalam talian dan televisyen, yang memberi manfaat kepada syarikat dan rakan kongsi.

Edisi semasa perlumbaan akan diteruskan seperti yang dirancang. Perpindahan pemilikan dan tanggungjawab akan berlaku selepas itu. Edisi seterusnya perlumbaan dirancang untuk 2021-2022.

Volvo Cars dan Kumpulan Volvo berkongsi nama tetapi tidak ada kaitan antara satu sama lain. Volvo Cars dimiliki oleh Zhejiang Geely Holdings, dan membuat kereta penumpang, manakala Volvo Group adalah syarikat tersenarai di Sweden dan membuat trak, jentera berat dan produk kejuruteraan lain.

 

 

Previous post

Tayar Hanya Untuk Peminat Manchester United? Memang Ada Dan Juga Sesuai Untuk Rims Anda

Next post

Fikir Dulu Sebelum Membeli ... Walaupun Dengan 0% GST

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *