Autonomi

Volvo Cars Tech Fund Melabur Dalam Syarikat Sensor Automotif Luminar

Volvo Cars, pembuat kereta premium, telah melengkapkan pelaburan strategik pertama melalui dana pelaburannya yang baru ditubuhkan dengan mengambil kepentingan dalam Luminar, sebuah syarikat-permulaan yang terkemuka dalam pembangunan teknologi sensor lanjutan untuk digunakan dalam kenderaan autonomi.

Pelaburan di Luminar, yang berpangkalan di Palo Alto, California, dan Orlando, Florida, memperdalam kerjasama sedia ada Volvo Cars dengan firma itu, yang pada masa ini memfokuskan pada pembangunan dan pengujian teknologi penginderaannya pada kereta Volvo. Teknologi LiDAR, yang menggunakan isyarat pulse laser untuk mengesan objek, adalah elemen penting dalam mewujudkan kenderaan autonomi yang selamat.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Volvo Cars Tech Fund telah dilancarkan pada awal tahun ini dan bertujuan untuk melabur dalam syarikat-permulaan teknologi berpotensi tinggi di seluruh dunia. Ia memberi tumpuan kepada pelaburannya dalam trend teknologi strategik yang mengubah industri, seperti kecerdasan buatan, elektrifikasi, pemanduan autonomi dan perkhidmatan mobiliti digital.

Syarikat-syarikat akan mendapat faedah dalam beberapa cara dari penyertaan oleh Volvo Cars Tech Fund. Selain daripada persatuan dengan salah satu pengeluar kereta premium terkemuka di dunia, syarikat-permulaan boleh mendapat berupaya untuk mengesahkan teknologi mereka dan mempercepatkan kadar pencapaian pasaran produk.

Not the same thing as what they were doing with Uber

 

Previous post

Pakai Tali Keledar Dan Jangan Letak Kaki Atas Dashboard

Next post

BMW 8-Series Coupe

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *