Berita Auto

Memperkenalkan Porsche Taycan

Porsche Taycan adalah nama yang telah disahkan untuk versi pengeluaran kereta Mision E penuh elektrik yang Porsche mahu lawan dengan Tesla. Nama ‘Taycan’, yang disahkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Porsche, Oliver Blume sebagai sebahagian daripada perayaan ulang tahun ke-70 Porsche, dikatakan diterjemahkan sebagai “kuda muda yang meriah,” dari dialek Eurasia – mengangguk ke puncak perusahaan, yang menampilkan kuda yang melompat sejak tahun 1952.

Dengan senibina baharu yang digelar J1, ianya membolehkan pengecasan pantas kepada 80% hanya dalam 15 minit, Taycan akan ke pasaran dengan salah satu powertrain berteknologi tinggi yang digunakan untuk kereta elektrik. EV pertama jenama ini akan menampilkan teknologi pengecasan 800V yang bertujuan sebagai penjamain-masa depan kereta selama beberapa tahun selepas ia mencecah pasaran.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dengan empat tempat duduk Taycan itu menunjukkan ia akan lebih rapat, dari segi watak dengan Panamera 4-tempat duduk berbanding dengan kereta sport 911. Bateri yang dipasang di lantai Taycan harus memberikan pusat yang sangat rendah graviti untuk membolehkan pengendalian tertanam yang setanding dengan mesin khusus prestasi.

Previous post

Volkswagen Ada Jetta Baharu Yang Akan Datang

Next post

Debut Dunia Mercedes E 300 Di Busan Motor Show Hari Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *