Berita Auto

KLIMS’18 Menuju Ke Arah Malaysia Bersih Dengan Memberi Tumpuan Kepada Kereta Elektrik

Pameran Motor Antarabangsa Kuala Lumpur 2018 atau Kuala Lumpur International Motor Show 2018 (KLIMS’18) yang dianjurkan oleh Persatuan Automotif Malaysia (MAA), yang ke-9 adalah dari 23 November hingga 2 Disember 2018 di Pusat Perdagangan dan Pameran Antarabangsa Malaysia (MITEC).

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

MAA telah melancarkan kerja-kerja asas pertunjukan motor paling penting di negara ini. Bertemakan “Beyond Mobility”, persiapan sedang dijalankan untuk mempamerkan automotif mereka yang mempesonakan dan mempromosikan pencapaian dan penglihatan mereka di KLIMS18. Salah satu acara utama dalam pameran motor ini adalah pengelektrikan kereta kerana industri automotif global menuju ke arah perubahan tenaga, alam sekitar, dan keselamatan.

Datuk Aishah Ahmad, Presiden MAA berkata “Industri automotif adalah satu gerakan revolusi. Kemajuan teknologi dan inisiatif inovatif jenama dunia menggerakkan fenomena mobiliti yang telah mengubah cara memandu kereta. Pengguna juga menuntut pengalaman yang lebih baik, ciri keselamatan dan kenderaan yang cekap tenaga untuk powertrains mereka. ”

 

Previous post

SYM Sport Rider 125i Kini Dengan Grafik Baharu

Next post

Jualan Volvo Cars' Global Meningkat Sebanyak 13.3% Pada Bulan Mei

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *