Berita Auto

Jeep Harus Kembali Ke Malaysia SEKARANG Dengan Enjin Turbo 1.3Lnya

Sekarang, Jeep Renegade sedang diperbaharui – membina kekuatan yang mendorongnya untuk mengubah pasaran sesak dengan crossover. Hari ini, peralatan keselamatannya lebih komprehensif dan sistem infotainment adalah canggih. Sejujurnya dengan falsafah Jeep, Renegade baru melampaui batas dan menawarkan pelbagai enjin baru yang dibangunkan untuk memastikan kecekapan bahan api maksimum dan prestasi yang luar biasa baik di atas dan di luar jalan.

Enjin petrol turbo baharu akan bermula dengan Renegade baru. Berdasarkan struktur modular, ia boleh didapati dalam dua konfigurasi: 1 liter 3-silinder yang menyampaikan 120hp kuasa puncak dan 190Nm tork puncak dipasangkan dengan transmisi manual 6 kelajuan dan,  1.3 liter 4-silinder menyampaikan 150hp yang dipasangkan dengan transmisi dual clutch DDCT – kedua-duanya dengan pemacuan roda hadapan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Turbo 1.3-liter, 180hp yang berpasangan dengan transmisi automatik 9-kelajuan dengan penukar tork dan 4WD juga disediakan. Tork puncak enjin 1.3 liter sama dengan 270Nm.

Yup. Masa terbaik untuk membawa balik Jeep ke Malaysia. Cuma harga tu kena diberi perhatian terperinci. Saya suka sangat jenama Jeep ini. Kereta lama saya dulu pun Jeep Cherokee buat seketika. Tahun 2015, saya teruja sekali memandu uji Jeep Wrangler Rubicon tetapi sedih kerana harganya RM348,010.85. Jelas ianya dipasarkan hanya untuk orang kaya raya. Saya roti kaya. So, hopefully, kali ini, kita berharap  ianya adalah kereta harga patut dan bukan kereta harga mewah. Terutama sekali model Wrangler mereka.
IMG_1017-1024x768
Previous post

Iklan Lucu Kia K900

Next post

Aston Martin DBS Superleggera Mampu Capai 340 Km/j

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *