Berita Auto

BMW 8 Atau Bentley Continental GT? Nak Beli Yang Mana Satu?

Bentley baru-baru ini mendedahkan Continental GT baharu mereka yang anggun dan harga yang dimintanya mendekati hampir RM2 juta.

Minggu lepas BMW memperkenalkan kepada kami 8-Series Coupe yang luar biasa dengan spesifikasi yang menjanjikan pemacuan yang akan lebih daripada sekadar menghiburkan.

Bentley boleh dipesan sekarang. BMW 8-Series pula akan mengambil masa beberapa bulan untuk tiba di Malaysia.

Kedua-dua kereta mewah adalah penting untuk dunia coupé sekarang. Continental GT pada dasarnya adalah Volkswagen dengan ciri-ciri terbaik mereka dan BMW, juga adalah 5-Series dalam pakaian yang lebih ramping. BMW 850i xDrive mempunyai pemacuan semua roda dengan 8 silinder yang akan menyampaikan pecutan 0-100km / h dalam hanya 3.6 saat.

Bentley dengan platform VW MLB terkini. Kereta yang paling dekat dengan Continental GT baharu ialah 2018 Porsche Panamera yang merupakan sebahagian daripada Kumpulan VW, seperti Bentley.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Seperti 8-Series, Continental GT juga menggunakan sistem pemacu semua roda, tetapi ia menambahkan stereng pacuan empat roda. Dan, tidak seperti 8-Series, ia hanya tersedia dengan enjin W12. Dengan 626 kuasakuda, W12 6-liter adalah evolusi terbaharu enjin Bentley yang terkenal yang digunakan di seluruh rangkaian kereta mewah.

Jadi persoalannya, kami bertanya kepada mereka yang mampu, yang coupé mewah yang mana satu yang anda akan beli? Bentley atau BMW?

Previous post

Penjelasan Man-Machine Interface (MMI) Terbaharu Audi

Next post

Tesla Anda Mungkin Rentung Begini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *