Berita Auto

Bentley Guna Interface BeoSonic Bang & Olufsen Untuk GT Continental

Bentley dan Bang & Olufsen telah memasuki era baru dalam dunia automotif dengan mengintegrasikan interface BeoSonic jenama Denmark ke dalam GT Continental yang baharu.

BeoSonic direka bentuk untuk membentuk bunyi di dalam kereta di sekeliling anda, dengan sentuhan pengguna yang mudah dan intuitif yang membolehkan para pelanggan Continental GT membuat pengalaman audio dalam kereta disesuaikan sepenuhnya.

Bang & Olufsen BeoSonic One-Touch Experience menyediakan empat ruang audio yang berbeza: Bright, Energetic, Warm & Relaxed. Penalaan bunyi ruang dilaraskan ke keutamaan pemandu melalui antara muka skrin sentuh yang mudah digunakan dan bersambung ke sistem multimedia.

Interface ini mempunyai reka bentuk gerhana, dan dengan memindahkan penanda putih digital pengguna memilih antara empat ruang yang berbeza. Ini membolehkan pengguna menyesuaikan muzik mengikut mood semasa mereka – dengan palet warna di belakang gerhana yang menunjukkan mod bunyi yang dipilih. Keamatan sekeliling juga boleh disesuaikan dengan isyarat yang mencubit, dalam paparan BeoSonic. Tetapan tambahan boleh mengoptimumkan keseluruhan sistem untuk penumpang kerusi hadapan atau belakang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sistem bunyi Bang & Olufsen untuk Bentley telah dibangunkan dengan kerjasama yang erat antara Bentley dan pasukan kejuruteraan rekaan dan audio HARMAN International yang mengetuai reka bentuk sistem bunyi Bang & Olufsen untuk Bentley. Sistem ini mempunyai 16 pembesar suara aktif dan penguat DSP BeoCore 1,500 watt yang memastikan bunyi yang berkualiti tinggi yang mengagumkan.

Para pelanggan memilih sistem ini juga mendapat manfaat daripada reka bentuk ikonik dan gril pembesar suara aluminium dengan lubang yang digerudi dalam saiz berlainan dengan lubang-lubang berlainan  yang direka bentuk unik Fibonacci. Lubang-lubang diletakkan seberapa rapat yang mungkin untuk mencapai ketelusan akustik yang terbaik dan membina kontras dengan permukaan kaca-mutiara.

Satu lagi kemuncak adalah lubang itu bercahaya LED, yang menyambut pemandu apabila sistem menyala. Logo Bang & Olufsen melengkapkan reka bentuk pembesar suara yang unik dan dibocorkan kepada kulit di sebelah gril.

Bentley Continental GT yang baharu juga dilengkapi cermin depan dan tingkap sisi kaca akustik, mengurangkan kemasukan bunyi luar untuk memastikan pengalaman audio yang optimum dalam kabin.

 

Previous post

S90 Tak Cukup Panjang? Nah Engkau ... Volvo S90L Excellence

Next post

Toyota Camry Kereta Kelas Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *