Berita Auto

Projek Jaguar XE SV 8 Memperoleh Input Pembangunan Daripada Pemandu Lagenda

Pelumba kereta sukan Legendary Jaguar, Andy Wallace dan Davy Jones menyertai pasukan pembangunan Operasi Khas Kenderaan di Litar Motor Goodwood bulan lepas, mengisytiharkan Projek Jaguar XE SV * baharu  “benar-benar mengejutkan” dan “pemenang” selepas mengujinya di trek UK yang pantas dan menuntut.

Pemandu British, Andy Wallace memenangi perlumbaan ketahanan Le Mans 24 Jam pada tahun 1988 dengan memacu Jaguar XJR-9 dan menjadi sebahagian daripada pasukan Kejohanan Kereta Sukan Jaguar 1988 dan 1991. Ujian Goodwood adalah kali pertama dia memacu Project-8 yang memfokus pemanduan semua roda, yang mempunyai 600 liter Supercharged V8 powertrain.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Projek 8 mempunyai sistem Brek Seramik Karbon (BSK) yang baru, yang menggabungkan teknologi terbaru untuk memberikan rasa pedal yang konsisten, rintangan pudar dan tahan lama dalam keadaan yang paling mencabar. Ia juga menggunakan Fluida Perlumbaan Sintetik (FPS) gred permotoran sukan.

Projek 8 320km / j sah jalanraya adalah sedan empat pintu terpantas di dunia, dengan catatan masa pusingan Nürburgring Nordschleife dalam hanya 7min 21.23sec.

Projek Jaguar XE SV 8 boleh didapati sama ada sebagai sedan empat tempat duduk atau dalam konfigurasi Track Pack dua tempat duduk ringan (Track Pack adalah pilihan kos tambahan yang bergantung kepada pasaran). Harga Projek 8 dari £ 149,995 di UK. Pengiriman akan bermula pada S3 2018.

 

Previous post

Lotus Lancar Exige Sport 410 Baharu

Next post

Promosi Hari Raya Aidilfitri Mitsubishi Motors Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *