Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Sebanyak 100,000 Nissan Leaf Sudah Dihantar Kepada Pelanggan Jepun

“Kami teruja untuk mencapai kejayaan jualan 100,000 Nissan Leaf di pasaran tempatan kami di Jepun, dan ini tidak mungkin berlaku tanpa pelanggan kami, yang telah menerima kereta hebat ini,” kata Asako Hoshino, eksekutif Nissan yang bertanggungjawab dengan operasi Jepun.

Didorong oleh kejayaan Leaf, Nissan akan melancarkan lapan kenderaan elektrik tulen baharu, termasuk beberapa yang dicadangkan untuk China, kerana ia menyaksikan jumlah jualan 1 juta dalam segmen ini menjelang 2022.

Daripada lapan model itu, tiga adalah untuk pasaran Jepun, kata pembuat kereta pada hari Jumaat, dengan tidak kurang daripada lima model e-Power baharu. Menjelang 2025, langkah itu bermakna bahawa separuh daripada kenderaan Nissan dijual akan menjadi model elektrik atau e-Power.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, pasaran automotif Jepun meninggalkan sedikit ruang untuk model kereta pembakaran baharu untuk membuktikan kejayaan, terutamanya kerana carpool negara sudah tepu. Tetapi jika Jepun tidak membeli kereta ICE kerana mereka sudah mempunyai beberapa, mereka kemungkinan besar akan membeli elektrik untuk menggantikannya.

Untuk terus menarik pelanggannya, Nissan juga mengumumkan ia akan mewujudkan format kedai baharu, yang akan diperluaskan ke seluruh dunia.

Perkhidmatan perkongsian kereta, mungkin sumber pendapatan tambahan bagi pembuat kereta, juga merupakan sasaran radar Nissan. Di Jepun sahaja, syarikat itu merancang untuk meningkatkan jangkauan program mobi e-sahamnya dari 30 hingga 500 lokasi menjelang akhir tahun fiskal 2018.

Previous post

Jaguar XE 300 Sport Diperkenalkan Dan Terus Berlumba Dengan Skater Olimpik

Next post

Ramdan Raih Podium SuperSports 600cc

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *