Berita Auto

Patutkah Chevrolet Cuba Jual Cruze Baharu Di Malaysia?

Jenama ini telah diperkenalkan di Malaysia 4 kali dan masih tidak mempunyai masa depan yang positif. Jualan rendah, minat pengguna kekal rendah dan rakan kongsi Malaysia (masa lalu dan sekarang) telah kehilangan jutaan pelaburan mereka. Hanya trak pikap Colorado yang masih dijual. Tiada model lain.

Oleh itu, adalah jelas bahawa partner Malaysia bukan isunya tetapi rakan induk Amerikanyalah masalahnya. Ya, Chevrolet USA kehilangan tempat di semua negara di Asia kerana mereka terus dengan keangkuhan mereka dalam pemikiran bahawa pembeli kereta Asia akan menerima produk dunia ke-3 dan harga yang tinggi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Malah di Thailand di mana mereka pernah menjadi penjual teratas, bahagian pasaran mereka telah berkurangan mendadak sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Chevrolet perlu makan pai rendah hati dan bekerja rapat dengan rakan kongsi ASEAN mereka, kalau tidak jenama itu akan hilang dan pemilik Chevrolet semasa akan terus berahan diri untuk mengekalkan logam mahal mereka itu.

Chevrolet baru-baru ini memperkenalkan semula Cruze 2019 dengan penampilan yang lebih premium yang meningkatkan kehadirannya di jalan dan mengukuhkan nilai kepada pelanggan. Kemas 2019 Cruze diposisikan untuk meneruskan kejayaannya dalam segmen kereta kompak di pasaran di luar ASEAN sahaja.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Fascia depan dan gril depan Chevrolet Cruze adalah baharu. Reka bentuk gril yang disemak semula mengukuhkan penampilan premium Cruze. Dalam trim Premier, lampu belakang berdwi-elemen Chevrolet yang kini mempunyai pencahayaan aksen LED, yang menambah keindahan arca Cruze ini.

Ya, ia kelihatan cantik dan gaya baru akan diterima dengan baik dengan pembeli Malaysia … TETAPI kita rasa rakyat Malaysia dan juga negara-negara ASEAN harus mengabaikan jenama sebelum mereka makan pai rendah hati dan bekerja rapat dengan rakan-rakan mereka.

 

Previous post

BMW Prebiu Instrumen Digital Baharu Mereka

Next post

Kagum Dengan Cawangan Pengedar Geely

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *