Sukan

Formula E Di Rom Buat Kali Pertama

Formula E tiba di Eropah. Sabtu, 14 April 2018 nanti, siri perlumbaan elektrik akan membuat debutnya di jalan-jalan di Rom. Pasukan Audi Sport Jerman ABT Schaeffler dengan Daniel Abt dan Lucas di Grassi ingin memberi tumpuan untuk manambah lebih kejayaan di ibu negara Itali. Baru-baru ini, mereka peroleh kemenangan di Mexico dan tempat kedua di Uruguay.

Asia, Afrika, Selatan dan Amerika Tengah dan sekarang Eropah: Pada tur dunia, Formula E akan berhenti di Rom untuk kali pertama. Satu perlumbaan dengan 33 pusingan akan diliputi oleh pemandu di litar bandar sepanjang 2.860 kilometer yang melalaui pusat pameran dunia “Esposizione Universale di Roma (EUR)” dan di sepanjang pusat konvensyen “La Nuvola” yang menakjubkan. Ia adalah perlumbaan ketujuh kejohanan dua belas litar ini. Berikutan kemenangan di Mexico dan tempat kedua di Uruguay, Daniel Abt dan Lucas di Grassi akan berlumba di City Eternal ini dengan semangat yang bermotivasi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pusingan tujuh Formula E 2017/2018 akan bermula pada hari Sabtu jam 4 petang, waktu tempatan. Di Jerman, Eurosport akan menyiarkan liputan langsung pada jam 3.45 petang (CEST). Di seluruh dunia, kira-kira 70 saluran merangkumi perlumbaan Formula E. Senarai penuh boleh didapati di internet di www.fiaformulae.com.

Previous post

Peluang Untuk Menangi RM5,000 Setiap Hari di BHPetrol

Next post

Kemenangan Berganda Untuk Pasukan Liqui Moly Engstler Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *