Berita Auto

VW Beetle Ikonik Akan Bersara

Baru-baru ini, ketua penyelidikan dan reka bentuk VW, Frank Welsch berkata bahawa versi pengeluaran konsep elektrik ID Buzz syarikat yang mengambil isyarat dari Pengangkut Jenis 2 yang lebih dikenali sebagai Microbus akan memancarkan bendera retro dan Beetle ikonik akan bersara sehingga diberitahu kelak . Versi pengeluaran ID Buzz dijangka untuk tahun model 2022.

Welsch berkata “dua atau tiga generasi sudah cukup sekarang” untuk Beetle. Beliau menambah bahawa kereta itu “dibuat berdasarkan sejarah tetapi anda tidak boleh melakukannya 5 kali dan menghasilkan Beetle baru baru baru.”

Kami tidak bersetuju kerana BMW telah membawa banyak versi Mini ikonik hidup balik dan dengan banyak kejayaan. Jika Mini boleh meneruskan pergerakan retro dalam varian baru, mengapa Beetle tidak boleh melakukan perkara yang sama.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

VW menunggang gelombang gerakani retro pada tahun 1998 dengan penafsiran moden yang dikenali sebagai New Beetle. Generasi ke-3 tiba pada tahun 2012 dengan niat gaya coupe sporty yang lebih agresif, tetapi jualan tidak pernah memenuhi jangkaan VW dan jadi persaraan adalah jawapan mereka.

Previous post

Konsep Oxygene Goodyear Meningkatkan Kualiti Udara

Next post

Stesen Pengecasan Kenderaan Elektrik Perniagaan USD360 Bilion

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *