Konsep / Lakaran / Intipan

Porsche Persembahkan Konsep Crossover Misi E

Percikan untuk masa depan: dengan Cross Turismo Misi E , Porsche melancarkan kajian konsep kenderaan utiliti crossover, cross utility vehicle (CUV) yang menggunakan elektrik di pameran Motor Geneva 2018.

Kekuatan pintu empat  Turismo termasuk reka bentuk emosi dengan menarik unsur off road serta konsep paparan dan operasi yang inovatif dengan kawalan skrin sentuh dan pengesan mata. Berukur sepanjang 4.95 meter, kenderaan konsep mempunyai pemanduan semua roda dan senibina 800 voltan, yang disediakan untuk sambungan ke rangkaian cas laju. Ia juga boleh dicas dengan induksi, di stesen pengecasan atau menggunakan sistem storan tenaga rumah Porsche.

Dua motor magnet segerak kekal,  permanent synchronous motors(PSM) dengan keluaran sistem lebih daripada 600 hp (440 kW) membolehkan M Mission E Cross Turismo memecutk kepada 100 km / j dalam masa kurang daripada 3.5 saat dan mencapai kelajuan 200 km / j di bawah 12 saat.

Selain itu, tahap kuasa berterusan tidak dapat ditandingi oleh mana-mana kenderaan elektrik lain: pecutan berganda mungkin dilakukan secara berturut-turut tanpa kehilangan prestasi.

Misi E Cross Turismo, yang sudah siap untuk jalan raya, membina konsep kajian Misi E yang dipersembahkan oleh Porsche di Pameran Motor Antarabangsa 2015 (IAA).

Kereta yang dihasilkan berdasarkan model ini akan meraikan keluaran perdananya pada tahun 2019.

 

Previous post

Maserati Hitamkan Ghibli, Quattroporte dan Levante Sebagai Edisi Nerissimo

Next post

Mercedes-AMG GT Coupe 4 Pintu Akhirnya Didedahkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *