Bisnes

Keuntungan Geely Dua Kali Ganda Untuk 2017

Nampaknya Geely Automobile Holding akan bershopping lagi pada tahun 2018 kerana ia baru saja mengeluarkan kenyataan menunjukkan keuntungannya lebih dua kali ganda pada tahun 2017, didorong oleh jualan domestik SUV yang popular. Geely membuat kenyataan keuntungan dalam pemfailan bursa saham bahawa keuntungan bersih 2017 meningkat 108% kepada USD1.7 bilion daripada USD0.8 bilion pada 2016.

Geely, yang membuat gelombang global selepas satu siri tawaran berprofil tinggi oleh pemiliknya, menyaksikan peningkatan pendapatan sebanyak 73% dari tahun sebelumnya, jauh melampaui pertumbuhan yang hangat di pasaran kenderaan China yang lebih luas.

Geely berkata dalam pemfailan bahawa “banyak pengambilalihan” sejak beberapa tahun kebelakangan oleh kumpulan induknya harus menyediakan “peluang yang besar untuk teknologi dan perkongsian kos, ekonomi skala dan penembusan pasaran baru.”

“Jangka panjang, pengambilalihan ini perlu menyediakan sumber tambahan bagi pertumbuhan kumpulan,” kata Geely.

Li mempunyai cita-cita membuat Geely menjadi pembuat kereta global utama dan sebagai sebahagian daripada rancangan itu, beliau melancarkan Lynk & Co pada tahun 2016, sebuah jenama yang mensasarkan para pelanggan yang lebih muda. Lynk & CO boleh memulakan pengeluarannya di loji Volvo di Belgium, dan pada hari Rabu, Presiden An Conghui berkata syarikat itu akan memperkenalkan strategi untuk pasaran A.S. bulan ini.

Dengan rancangan sedemikian, kepakaran dari Daimler’s Mercedes-Benz dan Volvo dapat dibuktikan bernilai. Mereka mempunyai sejarah yang panjang dalam melayani pasaran barat dan lebih jauh daripada Geely dengan teknologi baru termasuk perkhidmatan dalam talian dan ciri-ciri pemacuan sendiri.

Pasaran auto China menghadapi kelembapan yang meluas, sebahagiannya disebabkan oleh penarikan balik subsidi untuk kereta lebih cekap bahan api tertentu. Jualan kenderaan untuk dua bulan pertama tahun ini naik 1.7 peratus. Persaingan juga semakin meningkat apabila firma perlumbaan memenuhi kuota baru yang sukar untuk kereta elektrik dan plug hybrids sepenuhnya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Pelancaran Volkswagen Touareg 2018 di China

Next post

Gran Turismo Audi RS5 Coupe

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *