Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Ini Dia Wallbox Benz Generasi baharu. Adakah Ia Diadaptasikan Untuk Pasaran Malaysia?

Mercedes-Benz Wallbox generasi baru menjadikan pengecasan hibrid plug-in  dan kenderaan elektrik lebih mudah untuk pelanggan: dengan sehingga 22 kW, stesen pengecasan rumah lebih berkuasa berbanding sebelum ini dan menjadikannya mungkin untuk kali pertama, antara lain, untuk mengawal pelbagai fungsi dari telefon pintar. Ini termasuk kawalan pengecasan, pengurusan pengguna dan tinjauan penggunaan keseluruhan . Stesen penjanaan rumah generasi baru dari Mercedes-Benz juga datang dalam reka bentuk perumahan yang lebih elegan dengan pengurusan kabel.

Pelanggan boleh memilih antara tiga versi: Home Wallbox asas, Wallbox Advanced berkemampuan internet dan Twin Wallbox untuk mengecas dua kenderaan pada masa yang sama.

Daya tarikan kenderaan elektrik berkait rapat dengan ketersediaan pilihan pengecasan yang sesuai. Sama ada di rumah menggunakan kotak dinding, semasa membeli-belah, di tempat kerja atau super cepat di lebuh raya: pilihan untuk membekalkan kenderaan elektrik dengan tenaga sangat bervariasi: majoriti pengisian akan berlaku di rumah. Dengan kotak dinding, ini tidak hanya mudah, tetapi juga jauh lebih cepat daripada dari soket dinding domestik, kerana kotak dinding membolehkan pengecasan sehingga 22 kW. Sebagai contoh, hibrid plug-in generasi ketiga dari Mercedes-Benz, boleh mengambil kadar pengecasan sebanyak 7.2 kW. Ini bermakna bahawa kenderaan sedemikian boleh dikenakan sehingga empat kali lebih cepat dengan kotak dinding berbanding apabila mengecas dari soket dinding domestik.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pengurusan pengecasan pintar oleh RFID

Kotak dinding Pintar Advanced dan Twin pintar sedia internet, dengan meter elektrik terbina dalamnya dan membenarkan kawalan akses oleh RFID (Radio Frequency Identification). Ini memungkinkan pengurusan beberapa kenderaan pengguna yang berbeza, yang sangat menarik untuk armada – serta untuk masyarakat pejabat atau bangunan apartmen. Terima kasih kepada perkongsian pintar kuasa pengecasan oleh pengurusan beban tempatan dengan sehingga 14 kotak dinding tambahan, tidak ada keperluan – walaupun beberapa kotak dinding dipasang – untuk menaik taraf yang mahal sambungan rumah yang sedia ada. Perkara istimewa mengenai Twin Wallbox: ia membenarkan dua kenderaan (masing-masing dengan 11 kW) mengecaj secara serentak dari kotak dinding yang sama. Kotak dinding Rumah dan Advance akan disediakan dari musim panas 2018, dengan varian Twin keluar lewat tahun ini.

Web Wallbox Web App baharu: Sekali Pandang:  

Aplikasi Web Wallbox baru membolehkan kawalan mengecas, pengurusan pengguna, statistik pengisian dan pengecasan yang dioptimumkan untuk disesuaikan dengan sangat mudah dari telefon pintar. Juga tersedia di Eropah adalah perkhidmatan bil tempatan untuk kereta syarikat serta Wallbox Sharing dengan rakan-rakan ABL dan has.to.be.

Previous post

Lamborghini Urus Terima Sambutan Luar Jangkaan

Next post

VW Group Berhenti Menggunakan Kuasa Arang Batu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *