Berita Auto

Porsche Cayenne Diesel Bersara

Porsche dilaporkan telah menamatkan pengeluaran setiap model dieselnya, memetik permintaan yang semakin berkurangan dan tumpuan yang meningkat terhadap kuasa petrol dan elektrifikasi sebagai sebab utama.

Laporan terkini dari Eropah menunjukkan bahawa Porsche telah berhenti mengeluarkan versi diesel Panamera dan Macan, selepas sebelum ini memilih untuk tidak memperkenalkan varian pembakar minyak Cayenne yang baharu. Porsche pertama kali menawarkan enjin diesel di Cayenne pada tahun 2009. Porsche Cayenne Diesel dikuasakan oleh enjin diesel 3-silinder 6 liter. SUV mewah 2110-kg ini adalah kenderaan yang cekap bahan bakar dengan penggunaan bahan api purata hanya 6.8 liter setiap 100km. Ini bermakna ia mempunyai jarak lebih daripada 1,000 km apabila dipandu dengan tekun yang tidak mudah dilakukan dengan SUV yang berfungsi seperti kereta sukan.

Terima kasih kepada pengecas turbo yang lebih besar dalam model 2009, output kuasa maksimum enjin 3 liter V6 meningkat kepada 245hp, manakala tork maksimum meningkat 30Nm kepada 550Nm yang mengagumkan. Inilah sebabnya mengapa SUV ini boleh berlari dari 0 hingga 100 km / j dalam 7.3 saat yang secepat sedan sukan dan belum kembali dengan selesa.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Permintaan Kereta Elektrik Meningkat & Permintaan Diesel Menurun

Next post

Honda HR-V Mugen Edisi Terhad Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *