Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Mercedes X-Class Ada Pilihan Kemper

Kemper ini direka dan dibina oleh coachbuilder Tischer dan mempunyai ruang tidur utama di atas kabin Mercedes X-Class, kawasan tempat duduk tiga orang yang berubah menjadi kawasan tidur, dapur dengan dapur tiga pembakar, dan bilik mandi dengan tandas berputar, sinki lipat, dan shower.

Secara teknikalnya, tidak ada yang berbeza atau khusus mengenai pikap Mercedes X-Class dalam binaan ini. Tetapi itulah yang istimewanya. Trak tidak memerlukan pengubahsuaian yang berat untuk membina kemper itu. Pakej kemper yang ringan hanya meluncur ke tempat kargo dan diikat dengan selamat. Tischer telah membuat pelbagai kemper luncur masuk di Jerman sejak tahun 1970-an.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Kemper itu sendiri kelihatan seperti mana-mana kemper luncur masuk yang lain, walaupun yang ini dibina untuk lantai pendek X-Class. Bahagian luar mempunyai reka bentuk aerodinamik, beberapa tingkap, kerusi lipat, dan pintu utama di dinding sebelah kanan di belakang lampu belakang. Tischer juga boleh pasang bumbung kemper dengan panel solar untuk mengecas bateri kemper dan menjalankan peralatan dalaman tanpa penjana luaran. Rak bumbung pilihan menyediakan ruang untuk perkara seperti basikal, kayaks, dan keperluan storan lain.

Walaupun terdapat banyak ruang di dalam, Tischer memanfaatkannya. Kawasan tidur utama terletak di atas kabin trak dan menawarkan ruang untuk dua orang dewasa. Kawasan tempat duduk utama terletak di belakang kabin dan mempunyai ruang untuk tiga orang dewasa dan mudah diubah menjadi katil.

Kemper Tischer bukan saja untuk tidur, tetapi ianya mempunyai dapur dengan dapur gas tiga pembakar, sinki penuh, dan unit peti sejuk dan peti ais. Setiap inci persegi digunakan sepenuhnya dengan kabinet yang menawarkan ruang simpanan untuk peralatan dapur. Malah kulit dan dapur mempunyai penutup yang boleh diperluaskan menjadi tambahan kaunter.

Bilik mandi adalah unit semua-dalam-satu dengan tandas swivel, sinki lipat, mandi berdiri, dan kabinet dinding untuk penyimpanan. Tischer mempunyai tangki untuk air tawar, air kelabu, dan penyimpanan air hitam.

 

Previous post

Honda Malaysia Beri Tumpuan Terhadap Kepuasan Pelanggan Untuk 2018

Next post

Avanza 'X' Mungkin Di Bilik Pameran Tidak Lama Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *