Gaya Hidup

Jika Anda Memandu Supercar, Anda Mungkin Ditahan & Ditanya Di Mana Anda Dapat Wang Membelinya

Bayangkan … anda memandu di pusat bandar atau keluar dari lobi hotel 5-bintang dan pihak berkuasa tiba-tiba muncul dan menuntut bukti pendapatan sah untuk memiliki dan memandu kereta anda.

Jangan risau ini bukan di Malaysia, ini di Bulgaria.

Sekiranya anda memandu Bentley atau sesuatu yang mahal di Bulgaria, jangan lupa pandang belakang – pihak berkuasa mungkin berada di ekoran anda.

Ketua pendakwa Bulgaria hari ini mengarahkan pemeriksaan semua 435 mewah kereta Maybach, Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce dan Ferrari yang berjalan-jalan di negara termiskin di Eropah kebelakangan ini berbeza dengan kebanyakan kereta-kereta yang jauh lebih sederhana.

245 lagi yang memperolehi harta tanah pada tahun 2015 dan 2016 bernilai lebih 250,000 euro (USD310,000) dan 120 pemilik pangsapuri dan rumah yang kos lebih dari 400,000 euro juga akan disiasat. Kebanyakan pemilik hartanah mewah berasal dari bandar Sofia, di mana harga hartanah purata kurang dari 100,000 euro untuk flat dua bilik. Pendakwa diberi sehingga tiga bulan untuk mengeluarkan hasil pemeriksaan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Bulgaria menyertai EU pada tahun 2007 dan kini memegang Presidensi Majlis UE yang bergilir tetapi masih menjadi ahli termiskin dengan  gaji bulanan purata tidak melebihi 500 euro. Negara ini juga tertakluk kepada pemantauan oleh Suruhanjaya Eropah kerana kegagalan berterusan badan kehakimannya untuk membendung rasuah dan kegagalan mempenjarakan ketua jenayah terancang mereka.

Previous post

Proton Menjelaskan Kenyataan oleh PEKEMA

Next post

Toyota Supra Baharu Sah Akan Ke Geneva Motor Show 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.