Konsep / Lakaran / Intipan

Generasi 992 Adalah Porsche 911 Seterusnya

911 menjana perasaan memandu tiada kereta lain boleh sampaikan. Itu tidak dimaksudkan dengan cara yang sombong, itu adalah sifat sebenarnya: kedudukan tempat duduk yang spesifik, enjin rata-enam di belakang, bunyi menghayal, ruang menakjubkan, maklum balas yang sempurna dari brek, stereng, dan sistem pedal bersama-sama dengan penggantungan yang menarik, kuasa dinamik tetapi sentiasa mudah dikawal, dan reka bentuk sejenis yang mengabungkan semua, menjadikan kereta ini lambang maksud kereta sukan – untuk lima puluh lima tahun.

Persoalan yang memukau adalah bagaimana perkembangan 911 perlu di masa depan untuk terus menentukan jenama itu sebagai teras graviti Porsche.

Industri automotif megatrends-termasuk digitalisasi, elektrifikasi, dan sambungan-akan memainkan peranan, serta persoalan tentang bagaimana trend ini harus dinilai. “Dengan setiap inovasi, faktor penentu bagi saya ialah sama ada ia sesuai dengan watak 911,” jelas Achleitner. “Kami tidak semestinya menjadi yang pertama dalam hal ini dengan 911. Yang penting, sebaliknya, adalah setiap inovasi ditawarkan dalam manifestasi Porsche yang tipikal.” Di sini, para pereka yang dipanggil untuk mengerjakan magik mereka, menurut ketua 911. Contohnya, 996, adalah yang pertama memaparkan sistem navigasi. Apabila Achleitner melihat model ini hari ini, dia masih mendapati ia cantik dan anggun, walaupun dia harus mengakui bahawa beberapa elemen sedikit ketinggalan zaman sekarang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di dalam semua perbincangan mengenai pemanduan autonomi, Achleitner mengakui: Porsche dan 911 adalah benteng kestabilan di tengah-tengah gembar-gemburnya, yang pada asasnya terdiri daripada pengumuman dan kenyataan. 911 tidak akan berubah secara radikal-namun ia berkembang. Ia adalah tahun 1997 apabila era enjin penyejukan udara telah berakhir dan usia enjin falt-6 yang disejukkan dengan air bermula. Ia adalah 2015 apabila enjin semulajadi yang terakhir di belakang Carrera telah digantikan sepenuhnya oleh enjin turbo. “Beberapa peminat bergegas membanting; itu semua kesuraman dan azab bagi ramai, “kata Achleitner. “Dan perkara yang sama berlaku seperti biasa: tiada apa-apa.” Model-model baru selalu menerima lebih banyak sambutan daripada mereka yang terdahulu. “Itu mendorong kita untuk berfikir mengenai inovasi asas untuk masa depan juga.”

 

 

 

Previous post

Nissan Dan DeNA Akan Mulakan Percubaan Perkhidmatan Robo-Vehicle Easy Ride

Next post

BMW Panggil Balik Kereta Diesel 5 & 7-Series

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *